Ez egy PR cikk
Jól funkcionáló generátor hiányában bármennyire is új autóról van szó, az akkumulátor nem fog működni. Vegyük sorra, milyen hibák utalnak arra, hogy cserélni kell a generátort!
Ha nem felejtette égve éjszakára a lámpát, ám reggel mégsem indul a kocsi, az mindenképpen gyanús. Elképzelhető, hogy csak élettartama végére ért az aksi, ám ha nem ez a helyzet, akkor valószínűleg a generátor a ludas.
Az egyik legegyértelműbb jel az, ha a műszerfalon elkezd világítani a töltésvisszajelző. Persze nem arról van szó, ha a gyújtás ráadásakor villan fel, az normális. Egy szemvillanás erejéig ilyenkor minden lámpának fel kell villannia. Ha azonban nem alszik el szélsebesen a többi lámpával együtt, az nem sok jót jelent. Ebben az esetben is ki kell zárni az akkumulátor hibát, és csak azután kell a generátorra gyanakodni.
Amennyiben akár a kijelző, akár a lámpák fényereje nem egyenletes, az egyaránt utalhat akkumulátor- és generátor hibára is. Az akkumulátor feszültségének átlagosan 12,4 V-nak, míg a generátor töltésének 14,5 V-nak kell lennie.
A szokásosnál lomhábban tudja lehúzni a kocsi ablakát? Nem tudja az elektromosan állítható visszapillantót állítani? Ezek mind-mind arra utaló jelek, hogy a generátor rakoncátlankodik.
Amennyiben tücsök ciripeléshez hasonló hangot vagy csattogást hall a generátor irányából, akkor jó eséllyel a szabadonfutó rossz üzemelése az, aminek következtében kiszűrődik ez a jellegzetes nesz.
Érdemes mielőbb megnézetni egy szakértővel a generátort. Ilyen furcsa hangokat a nem megfelelő szíjfeszesség is képes okozni.
Amennyiben a generátort meghajtó hosszbordás szíj nem tud rendeltetésszerűen forogni, akkor égett gumiszagot érezhet. Ez a rendkívül intenzív hőnek tudható be.
Van még egy tipikus szag, ami ugyancsak generátor problémára utal. Az elektromos tűzhöz hasonlító szag akkor képződik, ha a hosszbordás szíj a generátor szíjtárcsáján megcsúszik, ami miatt az alkatrész töltése alacsony lesz. A megoldás pofonegyszerű: meg kell feszesíteni a szíjat.
Amennyiben a kellemetlen "illatok" megszűnnek, nyert ügye van. Ha nem, akkor ne próbálja házilag megoldani a bajt, hiszen ezzel még többet árthat szeretett négykerekűjének. Ha nem sikerül megtalálni a fenti tippekkel a problémák gyökerét, mindenképpen vigye szervizbe az autót.