A rendszerszintű probléma hazánkban is érezteti hatását.
A Budapest Airport közölte, a Liszt Ferenc-repülőtéren a probléma a Eurowings, a Ryanair, a Turkish Airlines és a Wizz Air járatait érinti, több légitársaság az utasfelvétel manuális elvégzése mellett döntött. A földi kiszolgáló vállalatoktól kapott információk alapján a Budapest Airport hangosbemondás útján tájékoztatja az utasokat, a helyszínen várakozóknak vizet biztosít.
A Crowdstrike kiberbiztonsági cég elismerte, hogy egy hibás szoftverfrissítés okozta a globális informatikai kiesést, amely világszerte okozott fejtörést a legkülönfélébb szolgáltatóknál, intézményeknél.
A brit Nemzeti Kiberbiztonsági Központ korábbi vezetője, Ciaran Martin a BBC-nek elmondta, hogy a CrowdStrike termékfrissítése egyelőre úgy tűnik, hogy a Microsoft Windows operációs rendszereket érinti.
A Microsoft közölte, hogy az Azure és Office365 szolgáltatások ügyfeleit globális szinten érintette a leállás, melyet először éjfél körül jelentettek be a cégnek. Az X-en közzétett bejegyzésében a Microsoft azt írta, hogy „vizsgálják a problémát, amely hatással van a felhasználóknak a Microsoft 365 különböző alkalmazásaihoz és szolgáltatásaihoz való hozzáférési lehetőségeire”.
„Továbbra is arra számítunk, hogy a felhasználók fokozatos enyhülést tapasztalnak majd (a probléma kapcsán), ahogy tovább dolgozunk annak enyhítésén” - tették hozzá.