Győztek a szülők: kiveszik a vérszomjas azték istenekhez intézett imákat a kaliforniai tantervből
Győztek a szülők: kiveszik a vérszomjas azték istenekhez intézett imákat a kaliforniai tantervből

Illusztráció((Forrás: Wikipedia/Codex Magliabechiano))

2022. 01. 17.
A kaliforniai oktatási minisztérium a múlt héten úgy döntött, hogy eltávolít két emberáldozatokat megkövetelő azték istenekhez szóló imát az állam által jóváhagyott tantervből, miután az érintett szülők pert indítottak az ügyben. 

A megállapodás értelmében a minisztérium nyilvánosan értesíti majd az összes kaliforniai iskolai körzetet, iskolát és megyei oktatási hivatalt, valamint az Állami Oktatási Tanácsot, hogy nem támogatja az imák használatát a kaliforniai állami iskolákban.

Ahogy arról tavaly novemberben beszámoltunk, három kaliforniai szülő pert indított, miután az állami tanterv arra bátorította a diákokat, hogy azték istenekhez imádkozzanak. Érvelésük szerint ez ellentétes mind az amerikai, mind pedig a kaliforniai alkotmánnyal. 

Az ügy még 2021 elején látott napvilágot, amikor Chris Rufo szakértő arról számolt be, hogy az állami tanterv magában foglal egy igencsak érdekes tananyagot is. Olyan ajánlott (ima)énekek is szerepelnek benne ugyanis, melyek az egyik ősi istenséget, Tezkatlipokát hívják segítségül, kinek tiszteletére hajdanán emberáldozatokat mutattak be.

"Azután nyújtottuk be a keresetet, miután felfedeztük, hogy Kalifornia etnikai tanulmányokra vonatkozó mintatanterve, ami a helyi iskolai körzetek forráskalauza, azték istenekhez való imákat tartalmazott – ugyanazokhoz az istenségekhez, amelyeket az aztékok emberáldozatokkal idéztek meg" – nyilatkozta Paul Jonna a LiMandri & Jonna LLP és Thomas More Társaság különleges jogtanácsosa.

„A szóban forgó azték imákat – amelyek áldást és közbenjárást kérnek ezektől a démoni erőktől – nem költészetként vagy történelemként tanították”

– tette hozzá Jonna. A tanterv inkább arra bátorította a tanulókat, hogy egy „érzelmileg potenciálisan megterhelő óra után” lelki táplálékként énekeljék el azokat, és imaként használják őket.

A kritikai fajelméletben és kritikai pedagógiában gyökerező tanterv azt állítja, hogy ezek a tevékenységek „összehozhatják az osztályt, egységet építhetnek az etnikai tanulmányok alapelvei és értékei körül”, valamint

„felfrissíthetik az osztályt egy olyan leckét követően, amely érzelmileg megterhelő lehet”.

A Thomas More Society szerint az ima valójában a San Diego egységes iskolakerület és Salinas Union gimnáziumi iskolakerület osztálytermi utasításai között megtalálható.

(CBN/Hetek)
 

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!