Amerikai sajtóhírek szerint két férfi éppen tesztútra vitt egy 2019-es Tesla Model S-t, amikor az autó egy fának csapódott, majd kigyulladt. Az egyik áldozatot az anyósülésen, a másikat pedig hátul találták meg.
A baleset körülményeit tekintve felmerült a gyanú, hogy az önvezető funkció okozhatta a balesetet, ám ezt sokan igyekeztek megcáfolni, köztük a Tesla tulajdonosa, Elon Musk is.
Tesla with Autopilot engaged now approaching 10 times lower chance of accident than average vehicle https://t.co/6lGy52wVhC
— Elon Musk (@elonmusk) April 17, 2021
A felhozott érvek szerint egy Tesla csak akkor tud önvezető módban lenni, ha valaki ül a vezetőülésben, hiszen az érzékeli a súlyt. A kormány 10 másodpercenként monitorozza, hogy fogják-e, valamint az önvezető mód arra sem képes, hogy túllépje a sebességhatárt, ami a texasi esetben egyértelműen megtörtént.
A funkció egyébként nem kapcsol be, hogyha nincsenek felfestve a sávok az úton.
Elon Musk azt is állítja, hogy az érintett modellnek nem volt hozzáférése sem az önvezető funkciója, az nem volt engedélyezve arra a járműre.
2 dead in fiery Tesla crash in Houston, officials believe car was in autopilot https://t.co/bTdmC0NBz0
— ABC7 Eyewitness News (@ABC7) April 18, 2021
Ugyanakkor több internetező olyan videókat is feltöltött az internetre, amelyben bemutatják, hogyan lehet kijátszani a Tesla önvezető funkciójának korlátozásait.
Jelenleg több mint 20 olyan vizsgálat folyik a Tesla autóival kapcsolatban, ahol felmerült, hogy a balesetet az önvezető, vagy vezetést segítő funkciók okozhatták. A Tesla minden esetben azt hangsúlyozza, hogy az önvezetés kifejezés megtévesztő lehet, mert arról szó sincs, hogy a sofőrnek nem kellene ellenőrzése alatt tartani a járművet az önvezetés során.