Katarban tiltott az alkoholfogyasztás közterületen, és a világbajnokság szervezői hiába tettek éveken keresztül ígéretet arra, hogy sörözhet majd az országba érkező több mint egymillió szurkoló a meccsek alatt, a FIFA most visszakozott.
“A fogadó ország hatóságaival történő egyeztetéseket követően az a döntés született, hogy az alkoholos italok értékesítése a FIFA Fan Fesztiválon, más szurkolói helyeken, valamint erre engedéllyel rendelkező helyszíneken történjen, és a FIFA világbajnokság katari stadionjaiban ne legyenek árusítóhelyek” - nyilatkozta a FIFA szóvivője.
A szurkolókra további szabályok is vonatkozni fognak, hiszen amellett, hogy erre kijelölt “szurkolói zónákban” ihatnak majd alkoholt, csak bizonyos időpontokban, és maximum fejenként négy adag alkoholos italt fogyaszthatnak majd el.
A sportesemény-sorozat egyik fő szponzora, a Budweisert gyártó AB InBev később törölt Twitter-üzenetében úgy kommentálta az alkoholtilalmat, hogy “hát, ez furcsa”, hiszen a sörgyártó korábban 75 millió dollár (29,5 milliárd forint) értékű, kizárólagos szponzori szerződés kötött a világbajnokságra.
A szerződés értelmében csak az AB InBev árusíthatott volna sört nyolc katari stadionnál három órával a meccsek előtt, illetve egy órával a mérkőzések után, de a vállalatnak erre mégsem lesz lehetősége.
A szurkolókat is meglepte a FIFA bejelentése.
Vannak szurkolók, akik szeretnek sört fogyasztani a meccseken, mások viszont nem, de az igazi gond az utolsó pillanatban történő teljes változtatás, ami egy sokkal nagyobb problémára irányítja a figyelmet: a kommunikáció és egyenesség teljes hiányára a szervezőbizottság részéről”
- írta a Twitteren az Angol Futballtámogatók Szövetsége.
A Reuters-nek névtelenül nyilatkozó forrás szerint az utolsó pillanatban bevezetett változtatás hátterében az áll, hogy a szervezők sok muszlim szurkolót várnak közel-keleti és dél-ázsiai országokból, és számukra “nem lenne élvezetes”, ha a környezetükben mások alkoholos italokat innának, tekintettel arra, hogy a vallásuk tiltja az alkoholfogyasztást.
(Reuters / Hetek)
25 éve együtt - A Hetek jubileumi előfizetői akciójában a nyomtatott és online hetilap csomagra előfizetők között több mint 100 nyereményt sorsolunk ki. A fődíj egy Toyota Aygo X személyautó. Részletek a hetilapban és a hetek.hu/elofizetes oldalon.