Hogyan hat a belső kommunikáció a munkavállalókra? (x)
Hogyan hat a belső kommunikáció a munkavállalókra? (x)

www.futuremanagement.hu

2025. 02. 26.
A kreativitás nem mindig hasznos, ugyanis fontos, hogy mindig tényeket közöljünk a dolgozókkal. A belső kommunikációs platformok azért jöttek létre, hogy erősítsék az employer brandinget. A munkáltatói márka építése kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy egy cég sikeres legyen a tehetséges alkalmazottak bevonzásában.

Ez egy PR cikk

Ebben a folyamatban van elsődleges szerepe ezen platformok használatának. Az eszközök nem kizárólag az információáramlást segíthetik elő, hanem a vállalati kultúra építésének is alapvető eszközei lehetnek.

Így hat a megfelelő kommunikáció az egész szervezetre

A FutureManagement employer branding szolgáltatása is azért jött létre, hogy segítse a cégek és a munkavállalók közötti megfelelő kapcsolattartást. Egy szervezetben a belső kommunikáció hiánya vagy annak hiányos működése hatalmas kockázatokat rejt magában. Amennyiben a dolgozó nem kap időben információkat, akkor a hézagot valamilyen féligazsággal vagy feltételezéssel tölti meg, ami sosem szül jót. Mindenekelőtt csökkenti a hatékonyságot, emellett pedig meginoghat a dolgozó bizalma.

Amikor egy alkalmazott úgy érzi, hogy nem kapja meg azt az információt, amire szüksége van, amiről úgy gondolja, hogy neki tudnia kellene, akkor hajlamos lehet negatívan gondolkodni. Olyan következtetéseket von le, ami aláássa a vezetőségbe vetett bizalmat, emellett csökkentheti a munka és a feladatok iránti elkötelezettséget.

Mi történik akkor, ha krízishelyzet van?

Az információs űr mindig ártalmas. Egységes és erős belső kommunikáció nélkül garantált, hogy olyan pletykák kapnak szárnyra, ami végül megingatja a vezetőségbe vetett bizalmat. Amikor például jött a világjárvány, akkor a dolgozók csak késve vagy eltorzított formában értesültek arról, hogy mi történik, és mi vár rájuk: ideértve a biztonsági szabályokat, a munkaidőt vagy éppen a munkavégzés helyére vonatkozó változásokat.

Az emberek nem szeretik az ismeretlen helyzeteket, azok félelmet szülnek, és borítékolható hogy félreértések és pletykák kezdenek elterjedni. Csökken a csapat és a vezetők közötti bizalom, aminek “hála” romlik a munkamorál, hosszabb távon pedig fluktuációhoz vezethet.

Ha nincs járvány, akkor is lezajlódhat ez a folyamat, csak egy kicsit lassabban. De ezt meg lehet akadályozni azzal, hogy van egy jól működő belső kommunikáció a cégben, amihez számos eszköz rendelkezésre is áll.

Milyen előnyei vannak ezeknek?

Az egyik a chat alkalmazása, a másik a projektkezelő felület, de akár a személyes e-mail is jó lehet. Így biztosan minden információ célba ér. A dolgozók képesek lesznek nyomon követni a projektek alakulását, még az sem lehet akadály, hogy valaki az ország másik felén dolgozik.

A hatékony belső kommunikációs eszközök segíthetik a transzparencia növelését, a közös célok és értékek kommunikálását, a válságkommunikáció hatékonyságának növelését. Nem beszélve arról, hogy erősíti a motivációt. Az előléptetési lehetőségekről és a karrierutakról szóló rendszeres kommunikációval pedig megtarthatóak a tehetséges dolgozók.

 

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!