Ez egy PR cikk
Ezért is bír kiemelt jelentőséggel az ügyfélszolgálati munkatárs feladatköre, amelynek a betöltésénél sokkal többet nyomnak a latba az emberi értékek, mint a megfelelő végzettség vagy a szakmai tapasztalat.
De mégis hogyan lehet megmutatni a https://szegedallas.hu/allasok/vevoszolgalat-ugyfelszolgalat oldalon hirdető munkaadóknak, hogy mi rendelkezünk ezekkel? Nos, az önéletrajzon keresztül valószínűleg sehogy sem. Szükség van a motivációs levélre, amelynek a megírása során lehetőségünk adódik kifejezésre juttatni egy keveset a személyiségünkből, erősségeinkből is.
Mivel a pályázatunk valószínűleg a vállalkozáson belül egyik asztalról a másikra fog majd kerülni, az első és talán a legfontosabb, hogy a motivációs levél fejléce egyértelművé tegye, hogy hozzánk tartozik a dokumentum.
Ezután áttérhetünk a megfelelő üdvözlés megválasztására, amelynek rendkívül fontos szerepe van a levél megfelelő hangnemének megalapozásában. Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy az adott vállalatnál milyen hangvétel az elfogadott, akkor maradjunk a legtöbb esetben tökéletes megoldásnak bizonyuló "Kedves + a címzett teljes neve" megszólítás mellett!
Aztán jöhet motivációs levél első bekezdésének megírása, amelyre szintén érdemes kiemelt figyelmet fordítani, mivel meghatározhatja, hogy a HR-vezető tovább olvas, vagy sem. Mellőzzük tehát az olyan unalmasan csengő mondatokat, mint például az "azért írok, mert érdeklődni szeretnék a megüresedett ügyfélszolgálati munkakörről"!
Próbáljuk meg inkább valamilyen érdekes elemmel feldobni a bekezdést! Ez lehet például egy leíró történet vagy akár egy merész kijelentés. Egy a fontos, a megfogalmazás mindig maradjon szakszerű!
Ebben a részben már részletesebben is bemutathatjuk a megpályázandó pozíció szempontjából releváns tapasztalatainkat és képesítéseinket. Ehhez érdemes használni az úgy nevezett STAR (Situation, Task, Action, Result) módszert.
Például: “Korábban négy évig dolgoztam egy webshopnál, ahol kiemelt kapcsolattartóként 50 ügyfél panaszait kezeltem, és napi szinten alkalmaztam az asszertív kommunikációt annak érdekében, hogy gyorsan megtaláljam az ingerültté vált partnerekkel a közös hangot. Az ügyfelek által kitöltött elégedettségi kérdőívek alapján elért 95%-os eredmény pedig azt mutatja, hogy a feladataimat igazán hatékonyan végeztem.”
Az utolsó bekezdést érdemes egy felhívással vagy felszólítással lezárni. Ez ugyanis kifejezi a munkakör iránti elkötelezettségünket és lelkesedésünket, arról nem is beszélve, hogy a HR-vezetőt kéri a kapcsolatfelvételre, aminek így nagyobb valószínűséggel tehet eleget.
(Fizetett PR cikk)