Ez egy PR cikk
Ahhoz, hogy a célközönség rátaláljon egy weboldalra, releváns kulcsszavakra épülő, értékes tartalmakra van szükség. Ennek kialakítása a keresőoptimalizálás egyik fontos, nagy jelentőséggel bíró része. De mitől lesz jó egy kulcsszó? Hogyan választhatjuk ki a megfelelőt? Erre kerestük a választ.
A Google a keresési szavak vagy kifejezések alapján jeleníti meg a kapcsolódó, releváns tartalmakat a felhasználók számára. A jó kulcsszó láthatóvá teszi a tartalmat, segít előrekerülni a kereső találati rangsorában, ezáltal láthatóvá tenni a weboldalt a felhasználók előtt.
Egy megfelelő kulcsszóra optimalizált tartalom jelentős mértékű organikus forgalmat képes a weboldalra terelni, ezáltal vásárlókat, bevételt, profitot generálni. Ez tulajdonképpen a SEO sikerességének is a fokmérője, optimális, ha a teljes weboldalforgalom fele a keresésekből érkezik.
A jó eredmény érdekében meg kell találni az optimális kulcsszavakat, azokat, amelyekre a termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban a felhasználók a leggyakrabban keresnek.
A kulcsszavak típusukat tekintve háromfélék lehetnek:
Head keyword-ök, vagyis az egyszavas kifejezések, ezek a legnépszerűbbek, és annak ellenére, hogy nem specifikusak, ezekre a legmagasabb a keresések száma, vagyis ezekre a legnagyobb a verseny.
Ahhoz, hogy jelentős forgalmat tudjunk generálni a keresőoptimalizálás révén, a head keyword-ök mellett más típusú kulcsszavakat is használni kell.
Medium tail keyword – 2-3 szavas kifejezések
Long tail keyword – 3-nál több szavas kifejezések
A medium és long tail keyword-ökre nem csak a keresés, a találat is kevesebb, így a verseny kevésbé erős, vagyis gyorsabban és olcsóbban lehet rájuk eredményeket elérni. Amennyiben ezekre optimalizálod a tartalmaidat, már néhány hónap alatt is előrébb kerülhetsz a találati listán. Használatukkal a head keyword-ökre érkező keresések többszöröse is elérhető.
A kulcsszókutatás folyamata szolgál az optimális head, és annak alapján a medium, valamint long tail keyword-ök beazonosítására. Általánosságban elmondható, hogy 4-5 fő, 3-szor annyi medium és 10-20-szor annyi long tail kulcsszót érdemes használni.
A kulcsszavak keresésénél cél az, hogy csak olyan kifejezéseket vonjunk be, amelyekre tényleges keresések történnek.
A hatékony kulcsszókutatás érdekében érdemes az ötletelést a vevő bőrébe bújva megkezdeni, és különböző kulcsszóválasztó eszközöket segítségül hívni további keyword-ök megtalálására. Mindenképpen teszteljük le az egyes kulcsszavakat, hogy valóban arra adjanak választ, amihez választjuk. Finomítsuk az eredményeket, folyamatosan kutassuk a jó kulcsszavakat, hiszen a piac is folyamatosan változik.
(Fizetett PR cikk)