Ez egy PR cikk
A Webáruház készítés áraknál a webshop készítés során mindig felhívják a figyelmet a marketingkampányok fontosságára, ahogy arra is, hogy azok tervezését és megvalósítását mindig kellő odafigyeléssel kell elvégezni. Először mindenképpen tisztázni kell, hogy milyen csatornákat akarunk alkalmazni a kampányunk népszerűsítésére.
Minden lépés pontos tervezést kíván, hiszen csak ezáltal tudunk jobb eredményeket elérni. Léteznek olyan szempontok, amelyekre feltétlenül oda kell figyelni. Alapvető célunk az, hogy a leendő vásárlókat a weboldalunkra navigáljuk, viszont jó tudni, hogy ez még ez korántsem jelenti azt, hogy vásárolni is fognak tőlünk. Lényeges az oldal betöltésének sebessége (senki sem szeret hosszan várakozni), a logikus elrendezése, a megfelelően összeállított landing oldal megjelenése, az egyszerűsége, a kezelhetősége. Ügyelni kell a szöveg hitelességére, illetve arra, hogy az ösztönzőleg hasson a vásárlásra.
Fontos, hogy mindig legyen konkrét célod a kampánnyal, mert csak így tudod meghatározni az alkalmazandó eszközöket és csatornákat. Ezután határozd meg azt, hogy ki lesz a célközönséged, hiszen az ő jellemzőiket kell figyelembe venned a velük való kommunikáció alkalmával. Jó, ha ismered a vásárlási szokásaikat is.
Meg kell szabni a költségvetésedet, vagyis hogy mekkora az az összeg, amit egy kampányra tudsz fordítani. A kampány végeztével az elemzés lesz az utolsó lépés, amiből sok információt lehet felhasználni majd a következő kampánytervezés során, írd le, hogy mi volt az, ami tetszett a célcsoportnak, és mi volt az, ami nem.
Vásárolj újra! – Amennyiben már sikerült az új vásárlót megnyerned, akkor őt sokkal egyszerűbben meg tudod majd célozni az ajánlataiddal, mint azokat, akiket nem ismersz.
Jó, hogy itt vagy! – A vásárlás pillanatában szólíthatod meg vele a vásárlót. Ilyenkor adhatsz ajándékba kisebb értékű csokoládét, rágót vagy nagyon alacsony áron kínálhatsz termékeket bizonyos összegű vásárlás felett.
Inaktívból kreálj aktívat! – Ez a már meglévő vásárlók aktiválását jelenti. Hírlevél kiküldésével, a vásárlás értékelésének kérésével újra megszólítható bárki, ahogy a kupon felajánlása is jól működik.
Csalitermék bevetése – Vásárlás generálása azzal, hogy a látogatóból vevővé válik a megcélzott személy. Az ellenállhatatlan ajánlatban rejlik az ereje, ami akár veszteséges is lehet elsőre a számodra, de később újabb vásárlásokat generálhatsz vele
Nagyobb volumenű kampányötletek is léteznek, ilyenek a különböző versenyek, nyereményjátékok. Ha kampánytervezésről van szó, akkor törekedj arra, hogy az minél aprólékosabban legyen kidolgozva, így kisebb lesz a bukás esélye.
(Fizetett PR cikk)