Ez egy PR cikk
Amikor dolgoznod kellene a laptopon, akkor néhány nap kiesés is katasztrófahelyzetet idézhet elő. Mit tehetsz, hogy megelőzd a laptop meghibásodását? Egyáltalán van-e olyan helyzet, amit kivédhetsz? Kellő odafigyeléssel, megfelelő használattal néhány hibatípus kiküszöbölhető, de van, hogy nem tehetsz ellene semmit.
Amikor bekövetkezik a hiba, és szervizért kiáltasz, először is tisztázni kell, garanciális vagy nem garanciális hibáról van-e szó. Ha a hiba garanciális időn belül következik be, és a hiba jellege is garanciális, abban az esetben a márkaszervizekben nem kell fizetned a javításért. Ha azonban garanciális időn túl következik be a hiba, vagy nem tartozik abba a körbe, bizony sokba is kerülhet a javítás.
Amennyiben a meghibásodás egyik, másik vagy mindkét okból kifolyólag nem tartozik a garanciális javítás körébe, érdemes bekérni több ajánlatot is. A tapasztalat azt mutatja, a szakszervizek magasabb összegért vállalják a hibajavítást, így célszerű független szerviztől is ajánlatot kérni a javításra. Az USAnotebook laptop szerviz szolgáltatást is végez, érdemes felvenni velük a kapcsolatot a gép meghibásodása esetén.
És persze nemcsak az összeg, hanem a vállalt határidő is befolyásolhatja a szervizválasztást, hiszen akinek a gyorsaság számít, mert a laptopja munkaeszköz, és a kieséssel bevételtől esik el, annak a drágább javítás is lehet kifizetődőbb.
A független szervizek is tudnak segíteni a meghibásodás javításában, ha az már nem garanciális, vagy az alábbi hiba valamelyike áll fenn:
szoftveres probléma: Nem indul a program, lassan tölt be a gép, hibaüzenetet küld indításkor
a laptop leesett vagy ütés érte
folyadék ömlött a laptopra
eltörött a kijelzőzsanér
betört a kijelző
már megpróbálták más szervizben javítani, de sikertelenül
Sok esetben a független szervizekben olcsóbban megjavítják a laptopot, aminek az az oka, hogy nem komplett részegységeket cserélnek, hanem csak a meghibásodott alkatrészt. Ennek okán szakszervizekben a javítási idő is hosszabb lehet.
Olyan esetben, ha a számítógép garanciális, és nem a garanciális javításból kizárt meghibásodás történt, a márkaszerviz jelenti az ideális megoldást.
A javítást vállaló cégek a leggyakrabban az alaplap és az adattároló meghibásodásával veszik át a gépeket javításra. Tudnod kell, hogy a márkaszervizek alapvetően nem csinálnak backup-ot, így amennyiben a hiba lehetővé teszi az adatmentést, célszerű azt akár egy független szervizzel elvégeztetni. Előtte azonban érdeklődj a márkaszerviztől, ez érinti-e a garancia kérdését.
Soha ne ess kétségbe, a legtöbb hiba javítható, és az adatok is helyreállíthatók.
(Fizetett PR cikk)