Ez egy PR cikk
Sok cég számára okoz nagy fejtörést, hogy mégis milyen játékokkal, programmal kedveskednek dolgozóinak, és mi az, ami közelebb hozhatná őket egymáshoz. A Stepout games saját fejlesztésű játékai és kóstolói pontosan erre lettek kitalálva, lássuk, hogy általánosságban véve mik a jó csapatépítő ismérvei!
Alapjaiban meghatározza az esemény sikerességét és a hangulatot, hogy milyen helyszínre szervezitek azt. Egyes cégek saját helyszínnel dolgoznak, mások viszont szívesen kitelepülnek oda, ahová a csapatépítőt megrendelő fél kéri, vagy mutatnak saját kedvenc helyeik közül párat. Érdemes rákérdezni, hogy ha a program igényel extra felszereléseket, például kép- vagy hangtechnikát, akkor azt a helyszín vagy a csapatépítőt szervező cég biztosítja majd.
Jó ötlet, ha elszeparálva vagytok más vendégektől, így mindenki önmaga lehet, és ti sem zavartok másokat. Nem utolsósorban pedig válasszatok könnyen elérhető helyszínt, vagy utazzatok csoportosan, hogy mindenki odataláljon!
Akármilyen programról is legyen szó, akkor fogja igazán beváltani a hozzá fűzött reményeket, ha illik a munkatársak személyiségéhez, a csapat dinamikájához. Ehhez vegyétek figyelembe az alábbiakat:
Méretre igazítás: hányan vesztek részt a programon és hány fősek lehetnek a csapatok, hogy igazán élvezhető legyen a játék? Milyen korosztályokból és érdeklődési körökből kerültek ki a kollégák?
Ne a lexikális tudásra épüljön: nem összekovácsolni, hanem széthúzni fogja a csapatot, ha tudásalapú kvízekben mérettetnek meg a felek, esetlegesen feszültséget kelthet majd egyesekben. Ezért jobb, ha a nosztalgiára, logikus következtetésekre épülnek a feladatok.
A humor mindenre gyógyír: még ha versenyhangulat is van, egy jó nevetés oldhatja a feszültséget.
A jó hangulat a cél, nem (csak) a győzelem: ne feledjétek, barátságos mérkőzésekről van szó, nem pedig vérre menő harcról, így fontos szem előtt tartani a szórakozást, a csapatszellem kialakítását.
Akár már a szervezés előtt megkérdezhetitek a dolgozókat, hogy ki milyen programban venne szívesen részt. Így minimálisra csökkenthető a nézeteltérések, elégedetlenség esélye.
Ugyanígy a program végén adjatok visszajelzést a szervező cégnek, akik bizonyára várják is az észrevételeiteket, hozzászólásaitokat, hiszen csak így lehet javítani a minőségen és megtartani azt, ami jól sikerült.
A csapatépítőnél mindig legyen szem előtt, hogy a felszabadult szórakozás és a közösségi élmény a lényeg, nem pedig a rivális csapat legyőzése és az erőfitogtatás.
(Fizetett PR cikk)