Ő lehetett ugyanis Trump „titkos fegyvere” ennek a társadalmi rétegnek az elérése és meggyőzése során. Az említett jelenséget a fiatal férfi szavazók Trump-pártisága kapcsán Elon Musk egyszerűen úgy foglalta össze X-en, hogy: „A lovasság megérkezett. A férfiak rekordszámban szavaznak. Most már ők is rájöttek, hogy kockán forog minden”.
The cavalry has arrived.
— Elon Musk (@elonmusk) November 5, 2024
Men are voting in record numbers.
They now realize everything is at stake.
A Vice elemzése szerint a mostani választáson kifejezetten a 18-29 éves férfiak – ami egy olyan csoport, mely az elmúlt években politikailag nem igazán volt elkötelezett – körében volt magas Trump népszerűsége. Az ő megnyerésükben pedig kiemelt szerepe volt azoknak az influenszereknek, akik a Vice szerint egyértelműen Barron kampánymunkája folytán tudtak profi csapatmunka részeként tömegeket meggyőzni arról, hogy kire is kell szavazni.
Barront és állítólagos legjobb barátját, a 18 éves Bo Loudont a kampány azzal bízta meg, hogy segítsenek Trumpnak elérni a fiatal férfi közönséget, és két fiatal nem meglepő módon az influenszereken keresztül igyekezett ezt véghez vinni.
Amikor a győzelmi beszéd alkalmával az Ultimate Fighting Championship (UFC) főnökét, Dana White-ot Trump a pódiumra szólította, köszönetet mondott a podcasterek és influencerek egész sorának, köztük közeli barátjának, Joe Rogannak. A listán azonban három másik név is szerepelt, ami már Barron munkáját dicséri Trump szerteágazó médiastratégiáján belül - ők Adin Ross, a Nelk Boys és Theo Von.
Azokat a tartalmakat, amelyeket Trump ezekkel az alkotókkal készített a választások előtt, több százmilliószor nézték meg, és elsősorban éppen a 18-30 éves férfiak csoportja. Trump Theo Von komikusnak adott interjújában, amelyet csak a YouTube-on már több mint 14 millióan néztek meg, Trump többek között elmondta: „Nagyon jól megy a dolgod. A fiam nagy rajongója a műsorodnak”.
De Barron nem csak rajong az olyan alter médiasztárokért, mint Theo Von - néhányuknak a barátja is.
Barron barátja, Loudon annak a Gina Loudonnak a fia, aki konzervatív médiaszemélyiségként korábban a Women for Trump társelnöke volt. Bo Loudon és Barron állítólag közös erőfeszítéssel hozták létre az Adin Ross-streamet, illetve Bo azt állította, hogy segített Trump Joe Rogannal készített interjújának megszervezésében is.
De Barron szerepére visszatérve fontos kiemelni egy másik területet, ami sokat számíthatott a szavazók megnyerésében: a kriptokampány.
Trump kampányüzenetének egyik kiemelte része volt a kriptovaluták kérdése, amely különösen nagy visszhangra talált a fiatal férfi hallgatóságág és a podcast-műsorvezetők körében. Trump ugyanis látszólag kedvezően foglalt állást a kriptovaluták kapcsán, és tett egy olyan rejtélyes állítást is, hogy a Bitcoin egy „made in the USA” termék lesz.
Trump egy adásban emellett külön kiemelte fiát, Barront, amiért megmutatta neki a kriptóban rejlő lehetőségeket, azt állítva:
„Barron nagyon sokat tud erről... kívül-belül ismeri”.
De ennél többről lehet szó. Amikor Trumpék idén szeptemberben elindították saját kriptovállalkozásukat, a World Liberty Financial (WLF) céget, egy kiszivárgott dokumentum, amelyet a CoinDesk szerzett meg, Barront a „DeFi [decentralizált pénzügyek] látnokaként” említették meg. S úgy tűnik, hogy nem a WLF volt Barron első részvétele a kriptoprojektekben. Állítólag aktívan részt vett a Trump által inspirált „DJT token” néven futó projektben is, amely 2024 augusztusában indult el. Bár a szakismereteiről keveset tudni, de úgy tűnik, hogy az, amit tud, igen hasznosnak bizonyult.
Nem túlzás ezért azt állítani, hogy azáltal, hogy közvetlen kapcsolatai vannak olyan médiaszemélyiségekkel, mint Andrew Tate és Adin Ross, illetve a kriptoviágban is rutinosan mozog, Barron olyan módon és mértékben volt képes támogatást gyűjteni az apja számára, mint előtte egyetlen elnökjelölt gyermeke sem. Ez pedig az idei választásnak a végkimenetelét is nagyban befolyásolhatta.