A techóriás arra is figyelmeztetett, hogy az olyan riválisaival szemben, mint a TikTok és a YouTube, lassul a bevételnövekedése, miközben a hirdetők is csökkentik megrendeléseiket.
A Meta részvényei több mint 20 százalékot zuhantak a New York-i zárás utáni kereskedés során. A részvényárfolyam csökkenése mintegy 200 milliárd dollárral csökkentette a vállalat tőzsdei értékét. Más közösségi médiaplatformok, köztük a Twitter, a Snap és a Pinterest részvényei is meredeken estek.
Mark Zuckerberg szerint a cég árbevétel növekedése sérült, mivel célközönsége, különösen a fiatalabb felhasználók a riválisokhoz távoztak.
A Meta, amely a Google után a világ második legnagyobb digitális hirdetési platformjának tulajdonosa, azt is elmondta, hogy az Apple operációs rendszerének adatvédelmi változásai is negatív hatással voltak a vállalatra.
A vállalat teljes bevétele, amelynek nagy része a reklámeladásokból származik, 33,67 milliárd dollárra nőtt ebben az időszakban, ami kis mértékben meghaladta a piaci előrejelzéseket. A következő negyedévre 27 és 29 milliárd dollár közötti bevételt prognosztizáltak, ami alacsonyabb az elemzők által vártnál.
Míg a vállalat videókba is fektet, hogy felvehesse a versenyt a TikTokkal, amely a kínai technológiai óriás, a ByteDance tulajdonában van, kevesebb pénzt keres ezekből, mint a hagyományos Facebook- és Instagram-hírcsatornái.
Zuckerberg bízik benne, hogy a videókba és a virtuális valóságba fektetett befektetések megtérülnek, ahogy a korábbi mobilhirdetésekre és Instagram-sztorikkal is így történt.
Megjegyezte azonban, hogy a cégnek nem kellett komoly riválissal megküzdenie a korábbi stratégiaváltások során.
"A csapatok meglehetősen jól teljesítenek, és a termék nagyon gyorsan fejlődik" - mondta. "A némileg egyedi dolog itt az, hogy a TikTok már hatalmas versenytárs, és továbbra is meglehetősen gyors ütemben növekszik."
(BBC/Hetek)