Továbbra is a második az Amazon.co, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 350,3 milliárd dollárra emelkedett. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén sem történt változás: maradt a Google, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal nőtt, összesen 263,4 milliárd dollárra.
A negyedik helyen a Microsoft áll, az ötödik pedig nem csak az Egyesült Államok, de a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart, amely az egy évvel korábbi hatodik helyről jött föl.
Az ötödikről a hatodik helyre csúszott vissza a Samsung, amelynek márkaértéke 93,18 milliárd dollárról 111,91 milliárd dollárra emelkedett. A hetedik és a nyolcadik helyen nem történt változás: a hetedik a Facebook, utána pedig a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC) következik.
A kilencedik helyre ugrott előre az egy éve még 15. helyen álló Huawei, márkaértéke egészen 16 milliárd dollárral nőtt. A listán a tizedik helyet a Verizon foglalja el, aminek márkaértéke 68,89 milliárd dollárról 69,63 milliárd dollárra emelkedett.
A tízes listán hét amerikai, két kínai és egy dél-koreai cég szerepel. Az 500-as listán az első európai cég a Mercedes-Benz, a járműgyártó a 15. helyre csúszott vissza az egy évvel korábbi 13. helyről, 60,76 milliárdos márkaértékkel.
A világ leggyorsabban növekvő márkáinak rangsorában a kínai TikTok végzett az első helyen: becsült értéke több mint háromszorosára nőtt a tavalyi évhez képest, 18,7 milliárd dollárról 59 milliárd dollárra, amivel azonnal a 18. helyre került a legértékesebbek márkák világranglistáján.
(Hetek/MTI)