Meghan Markle podcastjából az előzetes várakozásokkal ellentétben csak 12 epizód készült, az adássorozatot a Spotify nem hosszabbította meg egy második évaddal, mert a statisztikák szerint nem teljesültek a hallgatottsággal és a közönség bizonyos szegmenseinek az elérésével kapcsolatos vállalások.
A Spotify podcastokért felelős vezetője, Bill Simmons a szerződésbontás után mondta el a véleményét a párról.
„Bárcsak részese lehettem volna a ’Meghan és Harry elhagyja a Spotifyt’ tárgyalásnak. ’A **** kalandorok’. Ez kellett volna, hogy legyen az általuk készített podcast címe”
- mondta Simmons.
A Spotify azt is elmondta a saját podcastjában, hogy tudna mesélni arról, amikor Zoom-beszélgetése volt Harryvel, amely során próbált a herceg ötletet szerezni a podcasthoz.
Simmons korábban már beszélt arról, hogy idegesítette a tény, hogy Harryvel kellett „osztoznia” a Spotifyon, és amiatt is kritizálta a brit királyi családból kiszakadt párt, hogy „csak dokumentumfilmeket és podcastokat adnak el, és senkit nem érdekel, hogy éppen mi a mondandójuk, kivéve, ha a királyi családról beszélnek, akkor viszont csak panaszkodni tudnak”.
A vállalat összesen 1 milliárd dollárt (több mint 340 milliárd forint) fektetett abba, hogy a podcast-ipar fontos szereplőjévé váljon, de nemcsak ez nem sikerült a cégnek, hanem még veszteséget is termelni kezdett. A cég ügyvezető igazgatója, Daniel Ek elismerte, hogy hiba volt ekkora összeget költeni a podcastokra.
A közelmúltban bejelentette a vezetőség, hogy kétszáz fős létszámleépítésbe kezdenek, és a célokra nem teljesítő a podcastok készítőivel nem hosszabbítják meg a szerződést.
(Guardian / Hetek)