Képpontok, események, pixelek és tracking kódok (x)
Képpontok, események, pixelek és tracking kódok (x)

www.unas.hu

2023. 04. 19.
Az internetes szolgáltatók gyakorlatilag mindent tudnak rólunk, hála a képpontoknak, eseményeknek, pixeleknek és tracking kódoknak. Aki látta a Társadalmi dilemma című filmet, az jól tudja ezt. De azért érdemes marketing oldalról is megközelíteni a témát, főleg, ha valaki webáruház bérlésen gondolkodik, vagy már el is indította a webáruházát.

Ez egy PR cikk

Mire jók a képpontok, események, pixelek és tracking kódok?

Ezek segítenek nekünk abban, hogy megtaláljuk a megfelelő embereket, leendő ügyfeleinket a hirdetéseinkkel. Ha webáruház bérlés előtt állunk, akkor érdemes például az Unas felé kacsintgatni, mert ott biztos technikai háttér vár ránk ezen a területen is.

A Facebook pixel

A képpont (pixel) kifejezést talán épp a Facebook hozta be a köztudatba. Bár már évek óta elérhető ez a lehetőség, mai napig sincs minden webáruház-tulajdonos képben azzal, hogy mire is jó.

A Facebook pixel segítségével a közösségi oldal nyomon tudja követni a látogatóink tevékenységét, és hogy milyen események történtek a látogatásuk alatt. Ezek segítik abban, hogy célozza és optimalizálja a hirdetésünket. Hogy használni tudjuk, létre kell hoznunk a Facebookon a képpontunkat, majd hozzá kell adnunk a webáruházunkhoz.

Számos eseményről szolgáltat információt a pixel. A teljesség igénye nélkül: oldalmegtekintésről, keresésekről, kosárba helyezésről, kedvencekhez adásról, regisztrációról, megrendelésekről.

Facebook konverziók API

Az iOS14-ben eszközölt változások óta a Facebook képpontok nem működnek az Apple felhasználóknál. Ezért lett kifejlesztve a Konverziók API, mely a webáruháztól közvetlenül megkapott információkkal kiegészülve segíti a Facebook kampányok javítását.

Google Analytics

Ha teljes körű nyomonkövetést szeretnénk, akkor használnunk kell az ingyenes Google Analyticset! Ebben nem csak a látogatási statisztikákat láthatjuk, számos egyéb nagyon hasznos információval is szolgál a rendszer.

Hosszú lenne felsorolni az összes Google Analytics eseményt, így a teljesség igénye nélkül felsorolunk párat közülük:

  • oldalmegtekintések

  • kattintások

  • keresések

  • összehasonlítások

  • kedvencekhez adás és törlés a kedvencekből

  • kosárba helyezés és törlés a kosárból

  • upsale és cross-sale ajánlat megtekintése, ajánlott termékek kosárba helyezése

  • hírlevél feliratkozás és leiratkozás

  • űrlapok elküldése

  • belépés, kilépés, regisztráció

  • rendelés leadása, online fizetés

  • a vásárlási folyamat összes lépése

TikTok pixel

Nem feledkezhetünk meg a dinamikusan fejlődő TikTokról sem! Olcsón lehet rajta látogatókat szerezni, így érdemes vele foglalkozni. A TikTok pixel segítségével láthatjuk a kereséseket, termékek megtekintését, kedvencekhez adást, hírlevél feliratkozást, a megrendelés leadást és a fizetést is.

Ezeken kívül is vannak további lehetőségek, de először foglalkozzunk ezekkel.

És ne feledkezzünk meg a GDPR-ról sem, mely szerint a harmadik félnek továbbított vásárlói adatoktól értesíteni kell a felhasználókat, és a hozzájárulásukat is kell kérnünk. Ezek ne maradjanak el!

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!