A Hetek olvasója tegnap este szembesült azzal, hogy nem tud átutalást végezni, mert be sem tölt az Erste lakossági netbankja. Ekkor még semmilyen technikai problémáról szóló tájékoztató nem volt kinn az oldalon, ezért azt gondolta, hogy hátha csak nála jelentkezik a hiba, és majd megpróbálja újra másnap reggel.
Azonban hiába virradt új nap, az Erste lakossági netbankja (George) még mindig nem működik, nem kis bosszúságot okozva sok ezer ügyfélnek.
A bank közösségi oldalára kitett, tegnapi tájékoztató szerint „még nem elérhető” a lakossági netbank.
Az ügyfelek közül többen arról számoltak be, hogy a fizetésüket sem kapták meg, mert a munkáltatójuk által indított utalás nem érkezett meg, más pedig azt panaszolta, hogy a bankkártyáját sem tudta tegnap használni.
(Más ügyfeleknél ez a szolgáltatás legalább működött.)
A George leállása mellett az internetes vásárlás sem működik, ráadásul az ügyfelek nem tudnak átutalásokat végezni.
Ez különösen kellemetlen azoknak, akik például az iskolakezdéssel összefüggő fizetési kötelezettségeiket igyekeznek teljesíteni, vagy más olyan átutalásokat nem tudnak elvégezni, amelyek miatt késedelmi díjjal sújthatják őket.
(A készpénzfelvétel és az ATM-es befizetés továbbra is működik, ahogy a vállalati netbank-rendszer is.)
Sajtómegkeresést küldtünk az Erste Banknak, amelyben a technikai probléma hátteréről, a szolgáltatások helyreállításáról, illetve arról érdeklődtünk, hogy fogják-e valahogyan kárpótolni az ügyfeleket a hosszú ideje tartó szolgáltatás-leállás miatt.
"Az Erste fokozatosan állítja vissza a rendszereit a korábbi szerverproblémák megoldását követően. Ügyfeleink jelenleg már csak a George App-ot nem tudják elérni, a George Web használható. A probléma elhárításán a kollégák dolgoznak. Köszönjük ügyfeleink türelmét" - tájékoztatott az Erste Bank.
(Hetek)