Ez egy PR cikk
Egy tanulmány szerint, amely több mint 5000 Google Ads-fiók adatát elemezte, a reszponzív hirdetések (RSA) többségbe kerültek a kiterjesztett szöveges hirdetésekkel (ETA) szemben. Ezért ha még nem ismered az RSA-t, legfőbb ideje elkezdeni az ismerkedést. Ebben próbálunk meg kicsit segíteni ezzel a cikkel.
A reszponzív, más néven adaptív hirdetések a reszponzív weboldalakhoz hasonlóan a megjelenítő eszköznek megfelelően változtatják méretüket, formátumukat és megjelenésüket, alkalmazkodva a hirdetőfelület méretéhez. A Google minden eszközét latba veti azért, hogy a legjobb változatokat kiszűrje, tehát a hirdetések a lehető leghatékonyabbak legyenek.
Az említett tanulmány készítői arra keresték a választ, hogy tényleg hatékonyabbak-e a reszponzív hirdetések a kiterjesztett szöveges hirdetéseknél. A vizsgálat szerint a fiókok közel 75%-ánál már tesztelték a reszponzív hirdetések teljesítményét, és minden jel arra utal, hogy elégedettek voltak vele, mivel nem tértek vissza a hagyományos hirdetésekhez. Mindössze 0,3% függesztette fel az RSA használatát. A maradék közel 25% maradt az ETA-nál, nem akart váltani.
Mint tudjuk, a statisztikákkal csínján kell bánni. A konverziók mennyisége önmagában nem garantálja a sikert, a statisztikákból nem derül ki, milyen ezeknek a leadeknek a minősége, mekkora az RSA-t használó vállalkozások árbevétele, milyen a reszponzív hirdetések relevanciája. Ezek már komplex kampányalapú gondolkodást igényelnek, melyekben van mérés és utánkövetés.
Ha a Google Ads-kampányok lebonyolításához segítségre lenne szükséged, a Drive Online szakértői segítenek.
Általános szabály tehát az, hogy nem hiszünk el minden statisztikát, és nem ezek alapján hozzuk meg a döntéseket, hanem teszteljük a hirdetéseket, elemezzük az eredményeket, és optimalizáljuk a hirdetéseket a saját számaink alapján.
Ne feledd, hogy ezek a mutatók nem jelzik a jövedelmezőséget vagy a bevételt, amelyek a végső mutatók a hatékonyság szempontjából. Amit leszűrhetünk ezekből az adatokból, az az, hogy az RSA-k jól teljesítenek. Ez alátámasztja azt az említett tényt, hogy akik kipróbálták az RSA-t, nagyon nagy arányban maradtak ennél a hirdetési formánál.
A relevánsabb RSA-k jobban teljesítenek, tehát a célközönség kulcsszavaihoz és keresési kifejezéseihez igazodó RSA-k jobb eredményt hoznak.
A lényeg az, hogy a Google mesterséges intelligenciával támogatott gépi tanulása menet közben tökéletesítse a hirdetést és létrejöjjön egy hatékonyabb verzió. Az emberek és gépek együttműködéséből jó megoldások születhetnek.
(Fizetett PR cikk)