Különleges kétéltű autók (x)
Különleges kétéltű autók (x)

www.modellfutar.hu

2021. 06. 16.
Minden autómodell-gyűjteménybe kell egy igen különleges darab, ami megragadja az ember figyelmét. Kevés egyedibb jármű került forgalomba, mint az Amphicar 770 kétéltű személygépjármű!

Ez egy PR cikk

Mi az az Amphicar?

Az Amphicar 770 egy olyan 60-as évekbeli autó volt, ami képes vízi közlekedésre is. 1961-ben gurult le először a gyártósorokról, és utána még hét évig forgalmazták. Quandt gyáraiban készült, de nem meglepő módon viszonylag alacsony példányszámban.

Egy korábban kifejlesztett Volkswagen modell leszármazottját képezte, és megfelelt a hajózás minden kritériumának. Az amerikai partiőrség által előírt navigációs fényekkel és zászlóval is fel van szerelve, ezért annak idején teljesen legálisan lehetett csónakázásra is használni.

Azonban, mivel két felületen is biztosította a közlekedést, a képességei igen szerények voltak a korabeli járművekhez képest, legyen szó aszfaltról vagy vízről. A kérdés azonban felmerülhet, hogy pontosan hogyan is volt képes fennmaradni egy tavon?

Kétéltű kialakítás

Az Amphicar felépítése igen egyedi volt annak érdekében, hogy képes legyen gond nélkül belehajtani a vízbe. A kocsi elejének alsó része enyhén hegyes formát vesz fel, és egy éles szög mentén el van „vágva” más autókhoz képest. Ez a vízi közlekedéshez megfelelő alakot adja.

A kerekek igen alacsonyan helyezkednek el, mégpedig azért, hogy az autó magasan üljön a talaj szintje felett a szárazon. Ennek következtében a lökhárító is viszonylag magasan van, azonban a jármű testéhez képest ennél lejjebb nem is lehetne.

Az autó lényegében egy kabrió, melynek szélvédője enyhén hajlított. Azonban a felhajtható tető ezen a kocsin is megtalálható.

Ami pedig a kétéltűség lényegét adja, az két iker propeller, amelyek a csomagtartó alatt helyezkednek el. Ezek hajtják előre az autót vízi környezetben, biztosítva, hogy ne csak sodródjon. Az alapanyaga pedig egy lágyabb acél, ami hézagmentesen zár, ezáltal tartva szárazon az utas-, csomag- és motortereket.

Maga a motor hátul helyezkedett el, tehát hátsókerék-meghajtással működött. Négysebességes kézi váltóval rendelkezett, és ugyanaz a motor hajtotta a propellereket is. Maga az irányítás úgy történt, hogy vízben a kettes és négyes fokozat jelentette az előre vagy hátra haladást.

Megfelelő váltásokkal azt is meg lehetett oldani, hogy az autó teljesen önállóan kiguruljon a vízből a partra.

Az Amphicar modellek

A fentebbiekből látható, hogy az Amphicar miért is tűnik ki ennyire más autómodellek közül, mind kinézetét, mind múltját tekintve. Ennek a különleges autónak a műgyanta replikái hihetetlen részletességgel visszaadják annak egyediségét.

Ezek a miniatűr hajóhibridek mind a hozzáértők, mind a laikusok számára igencsak feltűnőek. Minden gyűjtemény – legyen az terjedelmes vagy éppen pár modellből álló – számára különlegességnek számítanak, hiszen kevés érdekesebb járművet rejthetünk el más autók között.

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!