Marketing automatizációs tippek e-kereskedelemmel foglalkozóknak (x)
Marketing automatizációs tippek e-kereskedelemmel foglalkozóknak (x)

www.7blog.hu

2023. 04. 17.
Egyre több szó esik a marketing automatizáció kapcsán. Gondoltad volna, hogy valójában már egy 30 éves technológia? Sajnos hazánkban még mindig nagyon kevesen használják ki ennek előnyeit, gyakran nem is jól alkalmazzák. Az alábbiakban működőképes, hasznos tippekkel látunk el!

Ez egy PR cikk

Miért kikerülhetetlen az automatizáció?

Az e-kereskedelmi szektor sikeres vállalkozói jól tudják, hogy létfontosságú az automatizáció, enélkül hogyan lehetne magasabb megtérüléssel számolni? Természetesen nem csupán ezt az előnyt hozhatjuk fel a beépítése mellett, nem elhanyagolandó tény az sem, hogy növelhető az egy vevőre eső ügyfélérték.

A jó hír, hogy nem kötelező egyedül helytállnod, dönthetsz úgy is, hogy igénybe veszed egy profi szakértői csapat segítségét. Ajánljuk a 7Blog webshop marketing szolgáltatását, ezáltal óriási terhektől szabadulhatsz meg, és biztos kezekbe helyezheted a vállalkozásod jövőjét.

Automatizáció hiányában hogyan is lehetne fejlődni, növekedni? Vedd ezt afféle kötelező elemnek, hiszen minden vállalkozásnál elengedhetetlen. Általában a kezdetekben még nem fordítanak rá kellő figyelmet, később viszont már egyszerűen kikerülhetetlenné válik. Emiatt is javasolt többek között senior ügynökségre bízni a dolgot, így már az indulásnál is megtervezhető a komplett marketing stratégia.

Néhány hasznos, tesztelt tipp a marketing automatizáció kapcsán

Az elhagyott kosár problémája gyakoribb és jelentősebb, mint gondolnád. Ez az általános elhagyási arány körülbelül 76%-ra tehető. Ennek orvoslására bevetheted a következőt! A kosárelhagyást követően 30-60 perccel később küldj egy levelet a vevőjelöltnek. Annyit tudnod kell, hogy ezeknek a leveleknek a 45%-át olvassák el, a kattintási arány pedig 20%-nál magasabb, vagyis körülbelül 11%-kal kalkulálhatsz, akik vásárolnak a levelednek köszönhetően.

Ezzel a módszerrel máris növelted 8,3 %-kal a teljesítményt, ami szép és dicséretes.

Az üdvözlő emailek szerepét sokan lebecsülik, pedig a welcome email segíthet magasabb szintre juttatni az elköteleződést. A 91,4%-os megnyitási arány nem rossz, ráadásul ebben megjelenítheted a legfontosabb kulcsüzeneted. Ez a megoldás nem csupán az elköteleződés mértékének növelésében segíthet, hanem bevetheted egy sor egyéb céllal is, mint például tartalommarketingre, upsellre. Sőt a vásárlói élmény javítása is megfontolandó!

Összehasonlításképp elmondható, hogy a welcome email a klasszikus promóciós levelek bevételéhez képest a háromszorosát is hozhatja, s ezt még feljebb tornázhatod egy ütős ajánlat révén. Akár 30%-kal is!

Kérj visszajelzést az ügyfelektől!

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy milyen fontosak a termékekhez kapcsolódó visszajelzések. Ezzel a lépéssel ugyanis számos pozitív megerősítést is nyerhetsz, ugyanakkor a panaszokkal a problémák is feltérképezhetők. A vásárlók bizalmát megszerezve pedig további ajánlatokat is adhatsz számukra, akár prémium termékek, bővített csomagok kapcsán.

Emellett mindenképpen kezeld kiemelten a régi, hűséges vásárlóidat! 

 

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!