A kutatásban megkérdezettek az online elérést és a tartalomkészítést is olyan potenciális területként jelölték meg, melyhez a mesterséges intelligencia jelentősen hozzájárulhatna.
A mélyen személyes interakcióban gyökerező feladatokat, mint például a prédikációírás, a pásztorlás vagy mentálhigiénés tanácsadás, azonban továbbra is inkább emberi irányítás alatt hagynák
- A keresztény válaszadók 53 százaléka képesnek vagy jobbnak tartja a mesterséges intelligenciát a zenei összeállítások, dicséret szervezésében, mint az embereket
- A megkérdezettek fele megbízik a mesterséges intelligenciában az egyházi költségvetéssel kapcsolatos pénzügyi tanácsadásban.
- 67 százalékuk támogatja a mesterséges intelligencia használatát az olyan adminisztratív feladatokban, mint az ütemezés és a tervezés.
- 40 százalékuk úgy véli, hogy a mesterséges intelligencia hatékonyabban érhet el szélesebb online közönséget.
Ezzel szemben a túlnyomó többség az emberi közreműködést részesíti előnyben a pásztorlásban (86 százalék) és mentális egészségügyi tanácsadásban (84 százalék), hangsúlyozva az emberi empátia és megértés fontosságát ezeken az érzékeny területeken.
A tanulmány azt is jelzi, hogy az MI kreatív területeken betöltött szerepének megítélésében generációs különbségek vannak: a fiatalabb felnőttek fogékonyabbak az MI művészeti, zenei és történetmesélési hozzájárulására, mint az idősebb generációk.
A felmérésben 1072 felnőtt vett részt különböző demográfiai csoportokból.
(Premier/Hetek)