Az írás megmarad elnevezésű ünnepi előfizetői akciónkban a nyomtatott és online hetilap előfizetéssel a több mint száz nyeremény mellett EGY VADONATÚJ AUTÓT lehet nyerni. Részletek és a teljes nyereménylista itt: www.hetek.hu/elofizetes
„A felvásárlás egy újabb lépést jelent a Nike digitális átállásának felgyorsításában, mely
lehetővé teszi számunkra, hogy mind a sportolókat, mind pedig az alkotókat szolgáljuk a sport, a kreativitás, a játék és a kultúra metszéspontjában”
– fogalmazott John Donahoe, a NIKE elnök-vezérigazgatója.
RTFKT is now a part of the NIKE, Inc. family. 🌐👁🗨 pic.twitter.com/5egNk9d8wA
— RTFKT Studios (@RTFKTstudios) December 13, 2021
„Egy igazán tehetséges alkotói csapatra tettünk szert egy hiteles márkával együtt. Terveink szerint befektetünk az RTFKT márkájába, hogy aztán kiszolgáljuk és bővítsük innovatív és kreatív közösségüket. De növelni fogjuk a Nike digitális lábnyomát és képességeit is.” – tette hozzá.
A Benoit Pagotto, Chris Le és Steven Vasilev által 2020-ban alapított RTFKT egy úttörő innovatív márka, mely újradefiniálja a fizikai és digitális értékek határait. A csapat a játékmotorok, az NFT-k, a blokklánc-hitelesítés és a kiterjesztett valóság legújabb eredményeit használja föl arra, hogy virtuális termékeket és élményeket hozzon létre.
„Egyedülálló lehetőség ez az RTFKT márkájának felépítésére, és izgatottan várjuk, hogy a Nike erejét és szakértelmét felhasználva építsük tovább az általunk szeretett közösségeket” – mondta Benoit Pagotto, az egyik társalapító.
„A Nike az egyetlen márka a világon, mely osztozik valamennyiünk innováció, kreativitás és közösség iránti szenvedélyében.
Izgatottan várjuk, hogy tovább fejleszthessük márkánkat, amely teljesmértékben a metaverzumban jött létre.”
Az RTFKT elmondása alapján még februárban a FEWOCiOUS néven ismert tini művésszel folytatott együttműködést azzal a céllal, hogy virtuális tornacipőket értékesítsenek. Olyannyira sikeres volt akciójuk, hogy hat perc alatt sikerült eladniuk mintegy 600 pár NFT-t, ami akkoriban több mint 3,1 millió dollár bevételt hozott.
Az NFT a „nem helyettesíthető token” rövidítése, ami technikailag tartalmazhat bármi digitálisat, ideértve a rajzokat, GIF-eket, dalokat vagy éppen videojátékok elemeit.
Az NFT-k lehetővé teszik a „digitális tárgyak” tulajdonjogának megvásárlását, illetve értékesítését.
Egy ilyesfajta jövőképet vásárolt tehát fel a Nike, hogy a kiterjesztett valóság legújabb vívmányait kihasználva egyedülálló virtuális termékeket hozzanak létre. Ezzel is színesítve a kiépülő virtuális világok tereit.
(Verge/hetek)