Ez egy PR cikk
Vagyis a méret, a felbontás, és bármennyire is furcsának tűnik, de még a képekhez illesztett szöveges tartalom is lényeges. Gondoljunk csak a fotók megnevezésére, vagy arra, hogy mit írunk az Alt mezőbe! A képi tartalomgyártás is van olyan lényeges, mint az írott. Jó, ha megismersz néhány, SEO szempontból sem elhanyagolható praktikát!
Ha pedig úgy érzed, egyedül nem boldogulsz, Marketinges Erika és csapata képi tartalomgyártásban is tudnak neked segíteni!
Legjobb, ha magas minőségű, saját vizuális tartalmakat használsz a weboldaladon. A 200-300 KB-os méret optimális, de ha szétesik a kép, akkor nem elegendő. Fontos, hogy ne legyen pixeles, homályos, mert az még a szöveges tartalmakat is élvezhetetlenné teszi. Lehet nagyobb a fotó, de az 1 MB-ot ne haladja meg! 72-92 dpi-s felbontást szoktak ideálisnak mondani képernyőn, próbálj erre törekedni!
A kiterjesztés lehet jpg, png és gif is - használd a céljaidnak megfelelően ezeket! A webp fájlokat azért szeretjük, mert kifejezetten webbarát megoldások. Úgy rövidítik a betöltési időt, hogy az nem megy a minőség rovására. Sajnos azonban nem támogatja minden böngésző.
Amikor egy képet elnevezel, törekedj arra, hogy rövid és tömör legyen a szöveg! De mire figyelj még?
Ne hagyd meg a kamerád által adott nevet a fotóknál!
Használj az adott témához illeszkedő kulcsszavakat! A webanalitika segíthet ebben.
A Google keresőmotorja nemcsak a weboldalad cikkeit nézi át, hanem a képnevek szerint is rangsorol.
Az Alt mezőket se hagyd figyelmen kívül! Ha nem töltődik be egy fotó, akkor ez fog megjelenni az olvasónál, ezért nem mindegy mit írsz be Alt-ként.
Ami lényeges: ne gondold túl, ne alkalmazz túlságosan cizellált mondatokat! A relevancia és az egyszerű szóhasználat többet ér.
Ha blogolsz, akkor sem szabad megfeledkezned a képek használatáról! Ez a műfaj tökéletes arra, hogy bővebben is kifejtsd a gondolataidat egy-egy témáról. Ügyelj arra, hogy ne legyen összefüggő, ömlesztett a szöveg! Hamar elfárad az olvasó, és keres más, felhasználóbarát tartalmat.
SEO szempontjából is sokkal értékesebb az a blogcikk, ami fotókat is tartalmaz. Itt is ügyelj a képek neveire, méreteire, de arra is, hogy illeszkedjenek a témához!
Látható tehát, hogy a képek optimalizálására kell időt és energiát szánni, ha igazán felhasználóbarát weboldalt szeretnél! Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a felhasználói elégedettség a site felépítésétől is nagyban függ. Vagyis ami nyerő: egy jól strukturált, könnyen betöltődő, átlátható és frissülő portál, megfelelően szerkesztett fotókkal.
(Fizetett PR cikk)