Ez egy PR cikk
Állásoldalak, melyeken a munkavállalók is keresnek, az egyik legfontosabb dolgunk, hogy ezek a látókörünkbe kerüljenek. Ehhez nem kell mást tennünk, mint úgy gondolkodnunk, mintha mi magunk is új pozíciót néznénk magunknak.
Hol fogunk elsősorban kutakodni? Természetesen ma már az internet lesz az első számú felület, ahol utánanézünk, hogy mik a lehetőségeink. Tehát jó felé tapogatózunk, ha az állásportálokat nézegetjük. De gondoljuk csak tovább! Hol szeretnénk megtalálni álmaink pozícióját? Egyértelmű, hogy túl sokat nem akarunk utazással tölteni, így kézenfekvő, hogy azon a településen nézelődünk, ahol lakunk.
Így gyakorlatilag már meg is vagyunk! Meg kell találnunk azokat az állásportálokat, melyek a helyi munkák gyűjtőhelyei. A fenti linken épp ezek vannak az itnavnak köszönhetően, akik végigvették a hazai nagyobb településeket, és külön weboldalakat hoztak létre mindegyikhez. Hogy ez miért jó? Azért, mert könnyebben a találati listák élére kerülhetnek, így garantáltan meg fogják nézni az oldalaikat, már csak a nevük miatt is, mely a település nevéből és az “állás” szóból áll. Zsenik!
Természetesen nem kell csak egyetlen felületre hagyatkoznunk, máshol is jelen lehetünk. A honlapunkon és a közösségi média felületeinken mindenképp. És nem hagyhatjuk figyelmen kívül a helyi vagy megyei álláskereső csoportokat sem. De ha igazán ütős eredményt szeretnénk, akkor el kell gondolkodnunk a hirdetéseken is.
Egy jó kiemelés, a nagy forgalmú közösségi média oldalakon történő hirdetés vagy csak maga a posztolás is sok releváns munkavállalót irányíthat hozzánk. És akkor még nem is beszéltünk a legjobbról: egy jól szegmentált hírlevéllistáról. Ez a legjobb! Itt ugyanis olyanok e-mail fiókjába tudunk közvetlen eljutni, akik igazoltan kerestek már abban a szegmensben, amiben mi is dolgozunk. Így valóban olyanokhoz jutunk el, akik jó eséllyel minket keresnek, ennél nagyobb ütőkártyánk nem lesz.
Ha sürgős a toborzás, sok embert akarunk felvenni vagy a legjobbakat keressük, esetleg szimplán csak nem szeretnénk a véletlenre bízni, akkor érdemes ezzel is számolni!
A vállalatunk brandje egy törékeny dolog. Hogy jó véleménnyel legyenek rólunk, a munkavállalóinkkal, az ügyfeleinkkel, és azokkal is jól kell bánnunk, akik még csak most ismerkednek velünk. Összetett ez, de szükséges ahhoz, hogy hozzánk akarjanak jönni a legjobbak. Márpedig ez a cél, ezért is kell tennünk minden egyes nap.
Ha jól választunk platformot, esetleg még rá is segítünk hirdetésekkel, akkor nem lesz annyira nehéz megtalálni a megfelelő embereket.
(Fizetett PR cikk)