Ahogy arról beszámoltunk, a Mol elnök-vezérigazgatója már nyáron arra figyelmeztetett, hogy üzemanyag-ellátási problémák lehetnek hazánkban, ha nem sikerül elősegíteni az import üzemanyag Magyarországra érkezését.
A Mol arról tájékoztatta a Heteket, hogy a Dunai Finomítóban továbbra is karbantartási munkálatok zajlanak, így csak 50-55 százalékos kapacitással üzemel a Finomító, de az újraindítás után “ütemezetten tud visszaállni a teljes gyártási kapacitásra”.
Folyamatosan optimalizáljuk a készleteinket, és átmeneti korlátozásokat vezetünk be, hogy az ország minden pontjára tudjunk a működéshez elegendő üzemanyagot szállítani. Ezen a héten részleges termékhiány a hálózatunk 25 százalékában jelentkezett, de töltőállomásaink üzemelnek, a tanker autóink pedig folyamatosan úton vannak”
- közölte a Mol.
A vállalat szerint az orosz-ukrán háború és az EU-szankciók miatt az egész régióban megemelkedett az üzemanyag ellátásbiztonsági kockázata.
A mostani üzemanyaghiánynak az az oka elsősorban, hogy nincs elég import termék a magyar piacon, hiszen a magyar üzemanyagpiac körülbelül 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években. Jelenleg viszont ez az ellátás szinte teljesen eltűnt, és a Mol novemberben már a nagykereskedelmi piac 85 százalékát látta el - tájékoztatott a cég.
(Hetek)
25 éve együtt - A Hetek jubileumi előfizetői akciójában a fődíj egy Toyota Aygo X személyautó. Részletek a hetilapban és a hetek.hu/elofizetes oldalon.