Ez egy PR cikk
Az nyilvánvaló, hogy szeretnél pénzt keresni, ám pusztán haszonszerzésből vállalkozni nem biztos, hogy célravezető. Az online vállalkozást ugyanis működtetni és fejleszteni is kell. Gondold át, hogy szeretnél-e vele foglalkozni hosszabb távon?
Ha a kérdésre a válaszod nem, akkor talán érdemes volna megfontolni, hogy valóban bele kell-e ugranod egy ilyen projektbe. Ellenkező esetben ugyanis olyan munkád lesz, amit kényszerből csinálsz, és nem fogsz benne örömet találni, ami rányomhatja a bélyegét a vállalkozásod eredményességére is.
Ha lelkesedsz az iránt, amit nap mint nap csinálsz, akkor biztosan szívesebben fogsz megtenni mindent azért, hogy sikeres legyél.
Nem feltétlenül jó az a szemlélet, hogy bárkiből lehet ügyfél. Ha túl nagy célcsoportot célzol meg, akkor fennáll a veszélye annak, hogy nem tudod kellőképp felkelteni az érdeklődést.
Cipőboltból már rengeteg van a neten, de extrém méretű cipőket árusítóból már kevesebb. Pénzügyi tudatossággal foglalkozó weboldalból is találsz jó párat, ám olyan, amelyik kifejezetten vállalkozóknak nyújt pénzügyi tanácsadást, már kevesebbet.
A lényeg, hogy ne legyél olyan, mint csepp a tengerben. Tűnj ki vagy azzal, hogy egy jól körülhatárolható rétegnek árulsz valamit, vagy azzal, hogy kiemelkedő minőségű szolgáltatást nyújtasz.
Először is tisztázzuk: a marketing nem egyenlő a reklámmal. A marketing ennél jóval összetettebb dolog.
Mindenképpen készíts egy stratégiát, egy üzleti tervet, ennek legyen része a marketingstratégia. Ezt sokan kihagyják vagy elsietik, de hidd el, ha papírra veted ezeket, az később kamatostul megtérül.
Legyen a terméked vagy szolgáltatásod valamilyen aspektusból egyedi vagy különleges, így tudsz a legkönnyebben piacvezető lenni. Tartsd észben, hogy új ügyfelet bevonzani hétszer akkora erőfeszítésbe kerül, mint megtartani a már meglévőt, úgyhogy törekedj arra, hogy többször is el tudd adni a termékedet vagy szolgáltatásodat. Online vállalkozás esetében ez tipikusan egy előfizetés lehet, ami rendszeres jövedelmet jelenthet számodra ugyanazon személytől.
Megpróbálhatod élesben értékesíteni a portékádat. Ezzel azt tudod tesztelni, hogy raktár és iroda nélkül mennyien érdeklődnek az iránt, amit értékesíteni szeretnél. Akár egy egyszerű WordPress oldallal is kezdhetsz, amely segítségével már tudod mérni az átkattintási arányt.
A visszajelzések segíteni fognak abban, hogy mi legyen a következő lépésed. Lehet, hogy kiderül, hogy jóval nagyobb marketingköltségeid lesznek, mint hinnéd. Nézd meg, hogy mennyit kell költened egy hirdetésre, hogy abból konverzió legyen, add össze azzal, hogy mennyi költséged van vele, és máris kiderül, hogy képes vagy-e profitábilisan hirdetni azt.
(Fizetett PR cikk)