Ez egy PR cikk
A legjobb webáruházak kiszámíthatóan szállítják a vásárlókat, egyenletesen növekszik a kosárérték, mert tűpontos célzást, kiváló kommunikációt alkalmaznak. Sok marketingügynökség próbál megfelelni ennek az elvárásnak, hiszen minden shoptulajdonos ugyanazt akarja: minél nagyobb szeletet a tortából.
Van pár olyan alapvetés, amelyet tegyél vagy ne tegyél a siker érdekében. Ezek a triviálisnak tűnő dolgok mégis hiányoznak néhol. Akkor is, ha profi ügynökség kezeli a marketinget. Ha még nincs segítséged, vedd figyelembe az alábbiakat, és a legsúlyosabb hibákat ki is küszöbölted.
Először is, olvasd el az olyan szakértők tanácsait, mint például az SR-Marketing. Azért jó böngészni a témában, mert sokan adnak már ingyen tanácsokat. Ezek pedig nem vezetnek tévútra, hiszen mindenkinek közös érdeke, hogy tiszta legyen a marketing. Sőt, ha valakit megkedvelsz fizetés nélkül, valószínűleg áldozol majd pénzt később arra, hogy személyre szabott tanácsokkal lásson el.
Szóval az első alapvetés, hogy a vásárló a király. Ez akkor is így van, amikor a pokolba kívánod, mert rossz a stílusa, bántóan nyilvánít véleményt. Mivel azonban az ő pénzéből élsz, önvizsgálatot kell tartanod és adott esetben bocsánatot kérned. Ha jogos az észrevétele, kérj elnézést, és ajánlj fel valamilyen plusz terméket, szolgáltatást.
Ha nincs igaza, udvariasan tájékoztasd erről, azonban ne menj bele a vitába, hiszen nemcsak őt veszíted el, hanem az általa írt negatív vélemények miatt más potenciális vásárlókat is.
Itt sokat segít, ha van valódi ember az ügyfélszolgálatodon. Kezdetben te magad kezeled a panaszokat, így megismered a vásárlóid problémáit. Első kézből tudsz segítséget nyújtani. Kevesebb gondod lesz, ha tiszták, egyértelműek és világosak a garanciális, visszaküldési, elállási feltételeid. Ha a vásárló tudja, mire számíthat, nagyobb bizalommal rendel. Ebben segíthetsz neki egy jó GYIK-kel. Megadhatod a választ a legfontosabb kérdésekre.
Továbbá persze figyelj a minőségre. Hitvány áruval és szolgáltatással nem tudsz labdába rúgni, hiszen a negatív hír gyorsan terjed.
Nem menjen a mennyiség a minőség rovására. Amint megpróbálod helyettesíteni az eredeti terméket egy könnyebben, olcsóbban beszerezhetővel csak azért, hogy ki tudd gyorsan szolgálni az igényeket, bele is tetted a nyakad a hurokba. Amint az első silányabb minőségű darabok megérkeznek, már el is indul a negatív kommentcunami. Akárcsak a rejtett költségek esetén. Az ügyfélnek minden esetben tudnia kell, mennyit fog fizetni. Az első ilyen esetben azonnal rád is vetül a szélhámosság gyanúja.
Végül pedig ne tekintsd smafunak a SEO-t. Az organikus keresések között kerülj minél előbbre, hiszen ez is építi a vásárlói bizalmat.
(Fizetett PR cikk)