A kegyelmi botrány miatt felfokozott politikai és társadalmi hangulatban került sor a hétfői parlamenti ülésre, ahol a legtöbb ellenzéki párt a gyermekvédelem ügyében intézett kérdést Orbán Viktor magyar miniszterelnökhöz. Ezek közül is kiemelkedett Gyurcsány Ferencnek a felszólalása, aki a Demokratikus Koalíció elnökeként szembesítette a kormányfőt annak keresztény világnézetével.
A pártelnök a felszólalásában arról beszélt, hogy minden normális ember undorodik a pedofíliától és azoktól is, akik azt mentegetni próbálják. S ekkor a Bibliából kezdett idézni Gyurcsány Ferenc, ezt most idézem: „Ha már kereszténység. Mert ahogyan, a Példabeszédek könyve szerint az Úr, úgy mi is utálatosnak tartjuk, ki a bűnt menti, ki az istentelent igaznak mondja. Rá hallgatva mondom, hogy itt ül velünk szemben Magyarország első pedofilbarát miniszterelnöke.”
Majd kicsivel később így folytatta: „ha már közszemlére teszik hitüket, mint sarki lányok a testüket, akkor forduljunk magához, a Teremtő Úrhoz eligazításért. Az Írást fogom idézni, özvegyet vagy árvát ne nyomorgassátok, ha sanyargatjátok őket, hozzám kiáltanak, én meghallom kiáltásukat, felizzik haragom és megöllek titeket karddal úgy, hogy feleségeitek özvegyekké lesznek, és a fiaitok árvákká. Azért ez szerintünk is túlzás lenne, majd könyörgünk az Úrhoz, hogy ezt már ne. De a kormányfőnek tudnia kell, hogy az állítólagos hite szerint sincs üdvözülés bűnbocsánat nélkül, és nincs bűnbocsánat bűnbánat nélkül.”
A felszólalással kapcsolatban több szempontot is érdemes megjegyezni. Egyrészt nem túl szerencsés, az egyik politikusnak a másik hitét minősíteni, vagy megítélni, mert az egyrészt egy rendkívül személyes Istennel való viszonyról szól, amelyre rálátása meglehetősen kevés van egy kívülálló személynek, ám való igaz, hogy a cselekedetek alapján lehet értékítéletet megfogalmazni. Ám az ítélkezés tekintetében is rendkívül szigorú álláspontot fogalmaz meg a Biblia – amilyen mértékkel mér az ember, olyannal fognak neki is mérni, ami az ítélkezés tekintetében is igaz. Több olyan ószövetségi történet is van, ahol az isteni ítéletet gyakorló uralkodón éppúgy keményen ítéletet gyakorolnak, hiszen számonkéri a cselekedeteket Isten azon is, aki által az ítéletet gyakorolja.
Az sem túl szerencsés sem egyik, sem másik oldalról, hogy a kereszténységet, a hitet, a bibliai passzusokat egyfajta furkósbotként használják a képviselők – sajnos ez nem csak a kormányoldalról fordul elő időnként, de például a legutóbbi választások alkalmával már arról is többször szó esett, hogy vajon igaz hívő, keresztény ember például szavazhat-e a kormánypártokra, szavazhat-e olyan képviselőre, aki mondjuk a Tízparancsolat valamely részét nem tartja be. Ez nyilván olyan szempontból súlyosabb kérdés: hogy itt már a politikai szcéna egyenesen a választópolgárok hitét vonta kétségbe, ez főként az ellenzéki térfélen fordult elő a Márki-Zay Péter féle kampány során. A miniszterelnökjelöltet egy ízben az Ézsaiás próféciája alapján még a Messiáshoz is hasonlították, mint Fájdalmak férfia, aki helyettünk szenvedett.
Jelen helyzetre visszatérve az mindenképpen üdvözlendő, hogyha a politika magát és a másikat is a Szentíráshoz méri, és úgy ítéli meg. Felüdítő hallgatni a bibliai idézeteket a parlamenti felszólalásokban, bár nyilván nem mindegy, hogy ki és milyen szempontból – forgatja ki adott esetben Isten beszédét, mert az is ítéletet vonhat maga után. Gyurcsány Ferenc a felszólalásában Mózes második könyvéből idéz, a 22. fejezetből – ahol Isten Izrael népének ad részletes utasításokat. Ezek között a parancsok között szerepel az özvegyek és árvák bántalmazásának tilalma – de emlékeztetésül, ugyanebben a fejezetben például házasságon kívüli szexuális kapcsolatot is megítéli az Isten, valamint a különféle szexuális devianciákat, valamint tiltja a népre kivetett uzsorát, vagy például szerepel benne a következő mondat is: a bírákat ne szidalmazd, a néped fejedelmét ne átkozd.
Ez utóbbival kapcsolatban pedig érdekes felidézni Gyurcsány Ferenctől azt, hogy ebben a beszédben rendkívül súlyos váddal illette Orbán Viktort, akit egyenesen pedofilbarát miniszterelnöknek nevezett. Pár napja pedig az igazságszolgáltatásnak is nekiment Varju László elítélése kapcsán, azt írta egy bejegyzésében, hogy a követői jegyezzék meg az ügyben eljáró bírók és ügyészek nevét. Ezen minősítgetések és fenyegetések beilleszthetőek akár ebbe a passzusba is - de ezt nyilván mindenki maga döntse el. A DK elnöke a beszédében hivatkozik arra is, hogy mit tart utálatosnak Isten, a Példabeszédek könyvére utal, ám Isten a Bibliában például a homoszexualitást is bűnnek nevezi, sőt utálatosságnak, és istentelenségnek, a Demokratikus Koalíció viszont ezzel kapcsolatban nem hivatkozik a Bibliára, hanem inkább más álláspontra helyezkedik. Az özvegyek és árvák ügye egyébként a miniszterelnök szájából is elhangzott – beszédében kifejezte, hogy az ukrajnai háború során özvegyekké és árvákká vált százezrekkel is együtt érez.
A Biblia politikai használatával kapcsolatban fontos alapelv, hogy a teljes Írást Isten ihlette, és az egy egységet képez, így nem lehet az embernek találomra kiválogatnia azokat az elemeket, amelyeket éppen hasznosnak tart a politikai csatározásaihoz. Annak minden eleme igaz és aktuális, legyen szó a kedves olvasóról, vagy az ország politikai vezetőiről.
Magára a bicskei helyzetre egyébként nagyon is illik az özvegyekkel és árvákkal kapcsolatos bibliai igazság. Az ott elkövetett pedofil bűncselekményeket súlyosbítja az áldozatok fokozott kiszolgáltatottsága. Isten ítélete egészen biztosan utoléri az elkövetőket, és az őket mentegetőket egyaránt.