Egy, a közösségi médiában közzétett 30 másodperces videóban tűnik fel az új logó, amelyről lemaradt az ikonikus nagymacskás embléma, és – ami többeknek szemet szúrt – nem volt a reklámban semmilyen utalás autóra. Helyette színes ruhákba öltözött modellek láthatók a klipben, akik közül nem mindenkinek lőhető be könnyen a nemi identitása.
A Jaguar kampánya több mint 160 millió megtekintést ért el a közösségi médiában, ami a Newsweek szerint nagyrészt az autórajongók, aktivisták és influencerek éles kritikájának köszönhető. Azzal vádolták ugyanis a céget, hogy „átmentek woke-ba” és autóreklám helyett LMBTQ+ kampányanyagot csináltak.
Copy nothing. #Jaguar pic.twitter.com/BfVhc3l09B
— Jaguar (@Jaguar) November 19, 2024
Mint az oldal írja, a „Copy Nothing” szlogennel ellátott reklám mondhatni vírusként terjedt, mindeközben viszont Guillaume Huin, a McDonald's marketingigazgatója felhívta a figyelmet az eredetileg a Volvo Instagram-oldalán közzétett hirdetésre. Arra a közel 4 perces reklámra, amelyet a neves operatőr, Hoyte Van Hoytema készített, aki olyan Christopher Nolan-filmekben végzett munkájáról ismert, mint az Oppenheimer és az Interstellar.
Ez az anyag – ellentétben a Jaguaréval - széles körben kapott elismerést a közösségi média felhasználóitól, amit Huin a posztjában kiemelt.
A reklám a Volvo biztonság iránti elkötelezettségét hangsúlyozza egy meg nem született gyermek jövőjének bemutatásával, és kiemeli, hogy a Volvo legújabb, EX90 névre keresztelt modllje olyan fejlett biztonsági funkciókkal rendelkezik, amelyek egy nap talán megmentik a gyermek életét. Széles körben dicsérték a kommentelők amiatt a céget, hogy szerintük egy családbarát reklámot sikerült összehozni.
Volvo posted a 3 min and 46 second ad on Instagram, shot by Hoyte Van Hoytema, the cinematographer of Interstellar and Oppenheimer.
— Guillaume Huin (@HuinGuillaume) November 21, 2024
It goes against every single rule you can think about as a social lead. Length. Format. Over-produced.
Every comment under the ad said it… pic.twitter.com/wkmghuP4ye