Itt tartunk? A Jaguar LMBT-szerű, a Volvo családbarát reklámmal próbálja megnyerni a vásárlókat - videó
Elképesztő
Itt tartunk? A Jaguar LMBT-szerű, a Volvo családbarát reklámmal próbálja megnyerni a vásárlókat - videó

X/@Jaguar; X/@HuinGuillaume

2024. 11. 25.
Még a múlt hét elején a Jaguar Land Rover új marketingkampányt indított a 100 éves brit luxusautó-gyártó, a Jaguar márkanevének módosítása apropóján, mely a hosszú évek alatt azzal szerzett magának globális hírnevet, hogy a világ élvonalába tartozó sportautókat gyártott le.

Egy, a közösségi médiában közzétett 30 másodperces videóban tűnik fel az új logó, amelyről lemaradt az ikonikus nagymacskás embléma, és – ami többeknek szemet szúrt – nem volt a reklámban semmilyen utalás autóra. Helyette színes ruhákba öltözött modellek láthatók a klipben, akik közül nem mindenkinek lőhető be könnyen a nemi identitása.

A Jaguar kampánya több mint 160 millió megtekintést ért el a közösségi médiában, ami a Newsweek szerint nagyrészt az autórajongók, aktivisták és influencerek éles kritikájának köszönhető. Azzal vádolták ugyanis a céget, hogy „átmentek woke-ba” és autóreklám helyett LMBTQ+ kampányanyagot csináltak.

Mint az oldal írja, a „Copy Nothing” szlogennel ellátott reklám mondhatni vírusként terjedt, mindeközben viszont Guillaume Huin, a McDonald's marketingigazgatója felhívta a figyelmet az eredetileg a Volvo Instagram-oldalán közzétett hirdetésre. Arra a közel 4 perces reklámra, amelyet a neves operatőr, Hoyte Van Hoytema készített, aki olyan Christopher Nolan-filmekben végzett munkájáról ismert, mint az Oppenheimer és az Interstellar.

Ez az anyag – ellentétben a Jaguaréval - széles körben kapott elismerést a közösségi média felhasználóitól, amit Huin a posztjában kiemelt.

A reklám a Volvo biztonság iránti elkötelezettségét hangsúlyozza egy meg nem született gyermek jövőjének bemutatásával, és kiemeli, hogy a Volvo legújabb, EX90 névre keresztelt modllje olyan fejlett biztonsági funkciókkal rendelkezik, amelyek egy nap talán megmentik a gyermek életét. Széles körben dicsérték a kommentelők amiatt a céget, hogy szerintük egy családbarát reklámot sikerült összehozni.

 

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!