A termékbemutatón az alkotók úgy jellemezték a terméket, hogy „varázslatos”, az Apple vezérigazgatója viszont még ennél is tovább ment.
„Vannak bizonyos termékek, amelyek átformálják azt, ahogy a technológiáról és az életünkben betöltött szerepéről vélekedünk. Meg vagyunk győződve arról, hogy az Apple Vision Pro egy forradalmi termék”
- mondta Tim Cook.
A Vision Pro ránézésre egy síszemüvegre emlékeztet, amit a tulajdonos a szeme szkennelésével tud majd feloldani és használni, illetve a hangjával és kezével irányítani.
A szemüveg segítségével a fotókat és videókat életnagyságban lehet látni, de a használat közben sem vész el a kontaktus a külvilággal, hanem például a szobában tartózkodó többi embert is észlelni lehet, kivéve ha a viselője azt választhatja, hogy teljesen kizárja a külvilágot, mert erre is lehetősége lesz.
A termék különlegessége, hogy 3D-kamerát is tartalmaz, vagyis bármit élőben rögzíteni lehet vele, és amikor visszanézi később a felhasználó a videókat, akkor valóban újraélheti az eseményeket, mintha a jelenben történnének meg.
Filmnézésnél akármekkorára nagyítani lehet majd a képet, miközben 3D-moziélményt biztosít, a szemüveg mindfullness-applikációja pedig az alkotók szerint „betölti” majd a felhasználó „egész terét” és megnyugtatja.
A Vision Pro emellett a gamereknek és az internetezőknek is új élményeket nyújt majd, a FaceTime használatakor pedig életnagyságban láthatják majd egymást az emberek. Az eszköz a hangot egyenesen a felhasználó fülébe juttatja, mégis úgy hangzik majd, mintha az egész szobát betöltené.
A korábbi VR-szemüvegek, amelyeket a Google, a Meta vagy a Microsoft fejlesztett ki, csak egy szűk réteg érdeklődését keltette fel, ami elemzők szerint várhatóan a Vision Pro esetében sem lesz másként, hiszen az ára 3500 dollár (1,2 millió forint).
Az eddigi termékek esetében valószínűleg nemcsak a magas ár volt az oka annak, hogy az emberek nem érezték szükségét a vásárlásnak, hanem a gyártóknak sem sikerült meggyőzniük a leendő felhasználókat arról, hogy a mindennapjaikhoz szükségük lenne a virtuális valóság megtapasztalására.
„Nem hiszem, hogy az Apple-nek óriási várakozásai vannak. Tudják, hogy ez egy olyan fejlődés, ami időbe fog telni” – nyilatkozta a termék megjelenéséről Jeff Fieldhack kutató.
(New York Times / Hetek)