Ez egy PR cikk
A jó hír az, hogy a legtöbb gépkocsiba utólag is be lehet szereltetni az Autompláza Kft. kínálatában megvásárolható ülésfűtéseket, és nem is kerül mindez horrorisztikus összegbe. Ha így teszel, akkor a hidegebb napokon sem kell majd vacognod addig, amíg a motor kellően bemelegszik ahhoz, hogy meleg levegő áramoljon a szellőző csatornából.
Az ülésfűtés beszereléséhez először a gyári vagy a kiegészítő üléshuzatot kell leszerelni. Ezt követően már fel is ragaszthatók a fűtőlapok az ülésre. Mindezt érdemes szakemberre bízni, a szerelési díj pontos költsége modellenként eltérő lehet. Érdemes felkészülni arra, hogy a bőrkárpittal rendelkező járgányoknál némi extrát szoktak felszámítani.
A kiegészítő funkció vezérlőelektronikájának elhelyezése diszkréten megoldható az ülés alatt, de jó lehetőséget kínál erre akár a műszerfal alatti üres szekció is. Az ülésfűtésnek áramra van szüksége a működéshez, megoldást jelenthet, ha a szivargyújtó vezetékeinél történik meg a bekötés. Végül ha a bekötés megtörtént, akkor jöhet az üléshuzat visszaszerelése.
Utólagos ülésfűtésre nem csupán az első két ülés esetén van lehetőség, hanem a hátsó üléseknél is. Ha jó szakember végzi el a munkát, akkor esztétikus lesz a beszerelést követően is a látvány, épp úgy fognak kinézni az ülések, mint a kiegészítő funkció megléte előtt. Ami talán ennél is fontosabb, hogy a rendkívül lapos kivitelű fűtőlapok teljes mértékig rugalmasak, így egyáltalán nem lehet érezni azt, hogy benne vannak az ülésben.
Vegyük a példa kedvéért a Rhino karbonszálas ülésfűtést két ülésre, és nézzük meg, mit kell tudni erről a kiegészítőről. Ez egy olyan termék, amely három fokozatú LED-es kapcsolóval rendelkezik, így akár a gyári kapcsolóhelyekre is be lehet építeni sallangmentesen.
Ebben a készülékben van egy bimetál elvű elektronikai egység. Ez kettő hőmérsékletet monitoroz szüntelenül: a minimumot, valamint a maximumot. A minimum hőmérséklet alatt bimetál áramot kapnak a fűtőszálak, ha viszont kellően meleg lesz, és elérik a fűtőlapok a maximális hőmérsékletet, akkor megszűnik az áramellátás.
A háromfokozatú kapcsolót high, low és off állapotba lehet állítani. A high állás esetén magasabb, low esetén pedig alacsonyabb lesz a hőmérséklet. Off állapotban ki van kapcsolva az ülésfűtés, de aggodalomra akkor sincs ok, ha másik állásban marad: a gyújtás levételekor ugyanis automatikusan kikapcsol.
(Fizetett PR cikk)