Kis idő múlva újabb hívás jön. Metrón, csúcsidőben utazva kellene dönteni a kissé neheztelő banki alkalmazott ajánlatáról: akarja-e Ön, hogy a hitelösszeg rendelkezésre állásának idejét meghosszabbítsák? Mert az hamarosan lejár, és a tisztelt ügyfél ugyebár még mindig nem használta ki a lehetőséget
Minél előbb haza, kártyát a kukába. A következő hívásnál kifejezett felszólításra megígérik, hogy a személyes adatokat törlik a banki rendszerből. Ehhez képest néhány nyugodt hét után levél jön a banktól: ezúttal még nagyobb hitelösszeg az ajánlat, még kisebb kamattal. Az apró betűs szövegből azonban kiderül: a költségek eget verők. Aztán megint levelek és megint telefonok, lehet vergődni a csábítás és a józan ész között. Hisz újra itt a karácsony! SMS-ek is érkeznek, és betelik a pohár. A bankot tárcsázva kellemes zene szólal meg, majd félórán át egy géphang igazít el a menüpontok között, a kezelő sehol.
Képzeljük el mindezt fordítva: amikor újabb ajánlattal kecsegtető telefon jön, a banki ügynök a következő útmutatást hallja: "Üdvözöljük. Ön Kovács Renáta magyar állampolgárt hívta. Amennyiben bankjuknál meglévő hitelemet akarja elengedni, nyomja meg az 1-es gombot. Amennyiben más bankoknál meglevő hitelemet kívánja átvállalni, nyomja meg a 2-es gombot. Amennyiben vissza nem fizetendő összeget kíván felajánlani, nyomja meg a 3-as gombot. Egyéb ajánlataival pedig ne engem keressen meg!"
(turaijuli)