Mire gondolt három húszas évei derekán járó fiatal, amikor kamerát és kormányt ragadva fejest ugrottak a mozgóképes gépjárműkultúra folyójába? Arra biztosan nem, hogy a „kiflipénzből” készülő rövidfilmek az Országos Függetlenfilm Fesztivál fődíjáig növik ki magukat. A téma pedig rendszerint ugyanaz: a baráti beszélgetések évek óta visszatérő kedvenc témája, a klasszikus járművek szeretete. Gyerekkorukban a kissrácok a matchboxokat gurítgatják, és ábrándoznak, hogy majd milyen szuper autójuk lesz. Legtöbbjük felnőttként – miután ennek anyagi vonzata is világossá válik – lemond ilyen irányú vágyairól. Pedig nem feltétlenül kell nagy pénz egy, az ember által csodált autóhoz, és olyan autóknak emléket állítani, amelyek a termékmegjelenítős műsorokban nem kapnak helyet.
A kamera még 2010-ben kezdett el forogni, amikor a lelkesedésen kívül még nem volt más, csak a rendező piros sportautója. A filmnek egyetlen célja volt: a laikusok számára is élvezhető módon bemutatni egy ma már ritkaságszámba menő autót. A hosszúra sikeredett nyári forgatások után a tél végéig tartó utómunka következett, majd 2011 márciusában az interneten üdvözölte látogatóit a Turbometal Motorblog. A Toyota MR2-t bemutató videó nem várt sikert hozott. A gratulációkon és lelkes nézői visszajelzéseken kívül sorra érkeztek az autóikat tesztelésre felajánló tulajdonosok levelei. Ez a pozitív fogadtatás volt az, ami folytatásra biztatta a készítőket.
Az alacsony költségvetésből készült, ám kiemelkedő minőségű filmekre az online közönség soraiban szponzorok, reklámügynökségek, tévécsatornák is felfigyeltek. A képernyőn való megjelenés helyett azonban számos olyan lehetőség adódott a blog kétéves működése során, amikor az alkotók mondanivalója nem szorult korlátok közé. A Vodafone „Kezdj valami újat még ma!” című projektjének keretein belül tartottak – többek között Vujity Tvrtko és Weisz Fanni mellett – fiatalokat inspiráló egyetemi előadásokat, illetve adtak interjút a Tilos rádióban a Turbometálról.