Az autós világban lévő folyamatokból, információkból az bontakozik ki, hogy az autógyártás néhány éven belül gyökeres változáson mehet keresztül. Régi, klasszikus autógyártók kerülhetnek komoly bajba, és kisebb, új, startup-szerű globális és távol-keleti gyártók pedig nagyon komoly helyzeti előnyre tehetnek szert akár már 10 éven belül. Ha a mobil-világot nézzük, ki gondolta volna 10-15 évvel ezelőtt, hogy a NOKIA, mint vezető mobiltelefon-gyártó, a 2010-es évek közepére jelentéktelen szereplővé válik. Hasonló folyamatnak lehetünk tanúi az autós világban is, ahol már feltűnt az iparág Apple-je, a Tesla, amely egyelőre az eladások nagyon kis szeletét birtokolja, azonban rövid időn belül olyan, ma még elképzelhetetlen eladásokat produkálhat, amely könnyen globális szereplővé teszi.
Az autógyártás az utóbbi 5-10 évben egyfajta útkeresésben volt, a különféle alternatívákból próbálták megtalálni a dízel- és benzinmotorokon túli utat, amely jelenleg, úgy tűnik, eldőlni látszik, és az körvonalazódik, hogy a villanyautózásé a jövő. Errefelé mutatnak a nagy gyártók fejlesztései, befektetései – akkumulátorgyárak építése –, az infrastrukturális fejlesztések – gyorstöltőhálózat kiépítése –, a villanyautó-vásárlást ösztönző kormányzati kedvezmények – és a legutóbbi, dízelmotorokat érintő botrány is a folyamat felgyorsulását okozza. A villanyautózás legnagyobb ütőkártyája a nulla emisszió – persze tudjuk, hogy az akkumulátorok gyártására ez már nem érvényes, de erről már el szoktak felejtkezni.
Egy-két autófanatikustól eltekintve, akik csak 4 ezres fordulat felett tudják az autózást elképzelni, és a steril, ingerszegény villanyautózás csak rémálmaikban jön elő, az emberek alapvetően stresszmentes, kényelmes közlekedésre vágynak. Annál pedig nem lehet kényelmesebbet elképzelni, hogy váltásmentesen, hangtalanul elgurulunk a munkahelyre, majd miután hazaértünk, a garázsban ráállunk a töltőre – vannak ugyanis ilyen irányú töltéstechnológiai fejlesztések –, és reggel feltöltött akksival indulunk munkába. Ráadásul ahogy nő az elektromos autók hatótávolsága, elegendő lesz hetente egyszer, hétvégén töltőre dugni a járművet.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »