A divatcégek legújabb kreációit ma is a sztárok és a vezető réteg képviselői kapják meg először, ők mutatják be, és csak utána kerülnek ki az üzletekbe, elérhetővé válva a nagyközönség számára is. Soós Katalin stílustanácsadó a Heteknek elmondta: „A hétköznapi emberek élete egyszerű, mondhatni unalmas: jelentős és látványos sikereket ritkán érnek el. Szükségük van ideálokra, példaképekre, akiket csodálhatnak vagy irigyelhetnek, akiknek az életét a médiumokon keresztül figyelhetik, így egy kicsit az életük részévé válnak. Épp ezért az, amit egy sztár visel, mindig is az érdeklődés középpontjában állt: mivel sikeres, ezért ahogy kinéz, az képviseli a szépséget, a sikerességet, a csillogást és főleg a boldogságot. Ráadásul a médiumok is azt sugallják, sőt a divatvilág üzenete is az, hogy ha részesei akarunk lenni az ideálunk sikerének, sőt mi magunk is sikeresek és boldogok akarunk lenni, akkor csak követnünk kell a kedvenceink öltözködési stílusát vagy éppen sminkelési szokásait. Ha hasonlítunk hozzájuk a külsőségekben, akkor egy kicsit már mi magunk is olyanná válunk, mint ők. Így válik a sztárok stílusa követendő példává.”
Molnár Tímea szín- és stílustanács-adó szerint sincs új a nap alatt. Amióta világ a világ, az embereket mindig is érdekelte, mit viselnek a befolyásos vagy felsőosztálybeli személyek. „Például, hogy a két legismertebb példát említsem, Marie Antoinette francia királyné vagy Jacqueline Kennedy Onassis divattörténeti hatást gyakoroltak a megjelenésükkel. Minden történelmi korszak megteremti a maga stílusikonjait – akár negatív, akár pozitív oldalról, lásd Kim Kardashian kontra Kate Middleton. Másokat követni, véleményezni – akár a mikro-, akár a makrokörnyezetünkben – természetes emberi igény, egyfajta kontinenseken átívelő, közösségi turkászás. A kiemelt pozícióban élő nőkre a jólöltözöttség, akár csak a trendkövetés mindig is egyfajta társadalmi elvárásként nehezedett, gondoljunk csak Diana hercegnőre vagy Grace Kellyre – ők egyszerre voltak irigyelt, követett szépségek, akiket sztártervezők öltöztettek, és karitatív munkásságú közszereplők” – ecseteli a szakember.
Szemes Nóra személyi stylist, stílustanácsadó szerint viszont „általában az ismert hölgyek nagyon stílusosan öltöznek, sok öltözködési illemszabálynak kell megfelelniük, és ezt összeegyeztetni az épp aktuális divattal már egy merészebb vállalkozás. Ám manapság a világban elterjedt a hanyagság, divat a sportos, de a »sportosan elegáns« megjelenés fogalma alatt teljesen mást értenek az emberek. Ha valaki elegánsan jelenik meg a mai sportos világban, arra máris felkapja a fejét az ember, mert különleges. A sztárvilág hírességei egyre kevesebb ruhát vesznek magukra, egyre hanyagabb és kaotikusabb stílust mutatnak, egyre több bőrfelületet »villantanak«”. A stylist megítélése szerint „ezek mellett valóban érdekes a politikusfeleségek klasszikus elegáns stílusa. Nagyjából ez a különbség a divatstylist és a személyi stylist munkája között is. A divatstylist feltűnő, esetenként megbotránkoztató, divatos szetteket kreál a celebeknek. A személyi stylist viszont figyelembe veszi az alany testi adottságait, a személyes stílusát és természetesen az életét, a napi rutinját, és a különböző megjelenésekhez igazítják a szettet – a divattól teljesen függetlenül, ám nem kizárva azt.”