A leglájtosabb változat a mindjárt az első alkalommal a Nagyszínpadra lépő
essexi Nitzer Ebb EBM formáció, mely zenekar military megjelenése jelentős
befolyást gyakorolt a nyolcvanas-kilencvenes évek hazai skinheadmozgalmára is.
Dalaik minimális strukturáltságával, vissza-visszatérő ütemvilágával kívánják
hipnotikus hatás alá vonni hallgatóságukat. Egyik, talán legismertebb
szerzeményük, a Godhead („Istenség”, mely kifejezés mintájára nevezik
rajongóikat Ebbheadnek) Isten személyét egyenesen egy szexuális perverzió
történetébe ágyazza bele.
Ezt követően lép fel Trent Reznor (képünkön) csapata, a Nine Inch Nails (9
hüvelyknyi körmök), melynek szövegvilága főként az „én” sötét oldalának
megismerésére fókuszál. A két Grammy-díjjal is büszkélkedő zenekar nevét
illetően számos találgatás látott már napvilágot egészen a Jézust megfeszítő
szögek hosszától a horrorfilm-karakter, Freddy Krueger pengekarmaiig bezárólag.
Legbotrányosabb videoklipjükben Bob Flanagan performansz-előadó egy gépen
fekszik meztelenül, mely szisztematikusan halálra kínozza őt. Agresszív zenei
előadásmódjuk nemegyszer hangszereik színpadi elpusztításában is megnyilvánul.
A Nine Inch Nails a The Downward Spiral című albumát abban a házban rögzítette,
ahol a nyolc hónapos terhes Sharon Tate színésznőt Charles M. Manson okkultista
szektavezér meggyilkolta. Későbbi stúdiójukat pedig egy temetkezési vállalkozás
irodájában alakították ki. 2005-ös With Teeth lemezük Reznor alkohol- és
anyagfüggőségének küzdelmeit taglalja. Legutóbbi albumukon pedig – mint ahogy az
most trendi industrialéknál – arról kívánnak jóslatokba bocsátkozni, hogy az USA
kormányának jelenkori döntései milyen orwelli világba is taszítanak bennünket az
elkövetkezendő tizenöt évben. A Nine Inch Nails fellépését 2005-ben nem
engedélyezték a MTV Movie Awardsban, mivel Reznor Bush elnök fényképét kívánta
háttérként alkalmazni dalához, mely többek között arról szól, hogy az iraki
háború nem más, mint egy keresztes hadjárat Isten nevében.
Végezetül a nyolcvanas évek közepén alakult Skinny Puppy lép fel a Hammer World
színpadán. Dalszövegeik a vallás, az állati jogok és a drogok köré
csoportosíthatók. Ez utóbbi folyamatos problémát is jelentett a banda tagjainál
egészen szintisük, Goettel 1995-ös herointúladagolásáig. Színpadi
performanszukat átszövi a horror, de természetesen ők sem hagyják ki, hogy Bush
figuráját legalább egy karddal ne döfködjék koncertjeiken. A nyolcvanas évek
végén megjelenő „VIVIsectVI” albumukon már szemmel láthatóan keveredik az
állatkísérleteknél is ismeretes viviszekció (élveboncolás) és a sátánizmus
ideológiája. Cincinnatibeli koncertjükön két zenekari tagot is letartóztattak
élő állat boncolásának a színpadon elvégzett imitációjáért. 1992-es turnéjuk
kellékei közé pedig egy vérző feszület és egy pornómagazinokkal kidekorált pörgő
szerkezet tartozott.