hetilap

Hetek hetilap vásárlás
7 másodperced van
Meggyőző kitörési pont kisvállalkozásoknak

2009. 03. 20.
„Weboptimalizálás: kis költséggel, célzottan, szinte meddő szórás nélkül, jól mérhetően elérni a potenciális vásárlóközönséget. Szerintem ez az, amivel mostanában igazán érdemes foglalkozni” – állítja Pongrácz Zoltán, a Weboptim Kft. tulajdonosa.

A weboptimalizálás nem egy, a válságból is hasznot húzni akaró újítás, hanem egy olyan régóta működő ötlet, amely a válságban új lendületet kapott, hiszen plusz jövedelmeket generálhat a kitörési pontokat kereső vállalkozásoknak. A weboptimalizálás alapja, hogy egyre több ember egyre többet internetezik, és sokan konkrét keresési igénnyel ülnek a gép elé. Ha szeretnénk, hogy ne csak a konkurenciát találják meg, hanem minket is, akkor valamit tennünk kell!

Amikor valaki keresgél az interneten, 80 százalékban a Google keresőjét használja. Ennek az az oka, hogy a Google-kereső jól oldotta meg azt a problémát, hogy a világhálón jelenleg fellelhető nagyjából 8 millió weblap közül hogy találjuk meg, amire épp szükségünk van. A Google-nek óriási a bizalmi indexe, így egy Google-találat nemcsak látogatót hoz a honlapunkra, hanem nagy valószínűséggel vásárlást is eredményez. Ezért alapvető fontosságú, hogy ebben a keresőben, amit milliók használnak, a mi cégünk jó helyen szerepeljen. Például, ha autógumi-szervizem van, és valaki leül a számítógép elé, és a Google keresőjébe beírja: „téli gumi + szerviz + Pécs”, akkor jellemzően az első néhány találatból fog választani. A jó helyezésért fizethetünk is, ám nagyobb a bizalom a weben keresgélőkben a normál találati listában elöl szereplő cégek felé.

Cégünk weboptimalizálását akkor érdemes elkezdeni, ha már van olyan honlapunk, ahonnan nem menekülnek el a látogatók. Ehhez annak kellően esztétikusnak, könnyen kezelhetőnek és informatívnak kell lennie. Az emberek ugyanis precíz kimutatások szerint 7 másodperc alatt döntik el, hogy maradnak-e honlapunkon vagy mennek. „Sokan a honlap minőségéből következtetnek a cégre, és mi tudjuk tesztelni, hogy a honlap mit tud. Amikor nemrégiben lecseréltem a régi weboldalamat a mostanira, az ajánlatkérések száma megduplázódott. Másnaptól” – avat be Pongrácz Zoltán. És itt a lényeg: a honlap elérte a célját. A cél ez esetben az ajánlatkérések növelése volt. Kell tehát rendelkeznünk egy használható stratégiával. Lehet más célunk is: több vásárló, vagy egyszerűen csak több látogató.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!