A mai szórakoztató elektronika olyan élményeket nyújt a felnövekvő generációknak, amelyek néhány évtizede a szőnyegen autókat tologatóknak még nem voltak adottak. Korábban a játék menetét a gyerekek alakították, ám ebben mára radikális fordulat történt. A legnépszerűbb játékokban megszűntek a korlátok, igazi világokat építenek fel a fejlesztők, ugyanakkor determinálják a betöltendő szerepeket, előre meghatározott karakterrel és történettel kell a játékosnak azonosulnia. A vizuális hatások és a hangtechnika fejlődésével mind a játék-, mind pedig a filmkészítés egyre realisztikusabb ábrázolásra képes. A két terület összefüggését mutatja, hogy ma megjelentek a számítógépes játékok alapján készült mozifilmek (Tomb Raider, Resident Evil, Hitman stb.), valamint a mozifilmekből készült játékok, ahol újra egyes szám első személyben élheti át a játékos a sztorit.
Talán nem meglepő, hogy a Time magazin és a CNN által összeállított 2008 top 10-es listát éppen a nagy múltú GTA (Grand Theft Auto) sorozat legújabb - negyedik - része vezeti. Miért vonzó e játék? Mert mindent megcsinálhat benne az ember.
A készítők egy egész várost építettek fel a virtuális térben, ahol gyakorlatilag bármit megtehetünk. Közlekedhetünk földön, vízen, levegőben. Ideális terep, ha valakinek ámokfutó hajlamai vannak, hiszen ha kedvünk tartja, autókat lophatunk el, verekedhetünk, vagy csak spontán vér-fröcskölős lövöldözéseket rendezhetünk vagy robbantgathatunk, esetleg láncfűrésszel is körbekaréjozhatjuk a járókelőket. Az ilyen akciókat a rendőrség, majd a különleges erők megjelenése teszi színesebbé. A készítők természetesen gondoskodtak egy alapsztoriról: nem meglepő módon éppen egy gengsztert kell megtestesítenünk. Ebben a formában alakot öltve különböző feladatokat kell végrehajtania a játékosnak az autólopástól a merényletig. Ezekből jól megszedheti magát, és a pénzből házakat vásárolhat, illetve fegyvereket, vagy ami kell. A játékban karakterünk a testedzést is igényli, sőt a baráti kapcsolatainkat is építeni kell, hovatovább barátnőt tartani. Ezek persze általában kaszinókban, éjszakai klubokban zajlanak, a hozzá kapcsolódó naturális átvezető videókkal megspékelve. A játék 2008 májusi megjelenése megdöntötte a Guinness által jegyzett, 24 óra alatt legnagyobb bevételt hozó játék címét 3,6 millió eladott példánnyal és 310 millió dollár bevétellel. Nem csoda, hiszen az alvilági sztori mellé csillogó 3D-s grafika párosul.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »