A brit férfit mintegy 34 ezer jelentkező közül választották ki, akik a világ minden pontjáról (kétszáz országból, köztük Vatikánvárosból és Mongóliából is) egy 60 másodperces bemutatkozó videóval jelentkeztek a kifejezetten jól fizető állásra. A szigetgondnok ugyanis hat hónapra 121 ezer dollárt (23,9 millió forint) kap egy olyan feladatért, ami lényegében egész napos búvárkodásból, a Nagy-korallzátony szigeteinek felfedezéséből áll, amiről egy internetes blogban képes napló és videofelvételek segítségével kell beszámolnia.
Persze, ha kedve van, kitakaríthatja a medencét is, vagy megetetheti a halakat, de ez nem kötelező. Szolgálati lakásként a munkaadó egy luxusvillát biztosít. A válogatás januárban kezdődött, míg végül a harmincnégyezer jelentkezőből májusra egy 16 fős csoport maradt, akik ekkor Queenslandbe utaztak a végső megmérettetésre. Ebben mind a 16 döntősnek számot kellett adnia képességeiről úszásban, szabadtüdős merülésben, megkóstoltatták velük a helyi konyhát, interjúkat és teszteket készítettek velük. Az eredményhirdetésre végül a múlt héten került sor a világ hírügynökségeinek kamerái előtt. A harmincnégy éves Southall, aki korábban Hampshire-ben egy jótékonysági szervezetnél dolgozott, július 1-jén utazott a Nagy-korallzátonyhoz, hogy búvárruhából és strandpapucsból álló uniformisát, amelyet fél évig viselni fog, magára öltse. Innentől kezdve programját a kíváncsi publikum egy blogon keresztül követheti. A győztes a Reuters hírügynökségnek elmondta, hogy bár úgy néz ki, mintha az új munkája fizetett pihenés volna, mégis komolyan veszi, és keményen fog dolgozni a Nagy-korallzátony turisztikai népszerűsítésén.
„Nekem Queensland nagykövetévé kell válnom, és el kell adnom a világnak.” Southall elmondta, hogy legjobban az anyukája vasárnapi sültje fog hiányozni neki, de így legalább megtanul újfajta ételeket grillezni. Southall éppen egy körutat tesz a Nagy-korallzátony szigetein, ahol vagy a helyi delfináriumot, egy szállodát, vagy egy évente megrendezett félmaratont népszerűsít a Twitter nevű ingyenes üzenetküldő oldalon. A világ legjobb munkája a kampány indulása után néhány nappal az internet egyik legnépszerűbb oldala lett. A queenslandi turisztikai hivatal szerint a kampány hatalmas siker volt, mivel alig 1,7 millió dollárt fektettek be, ami a nagy népszerűség miatt már eddig mintegy 200 milliót hozott a konyhára.