Susan Greenfield bárónő - aki tudósként régóta tanulmányozza a témát - nem először szólal fel a társadalom védelmének érdekében a Lordok Házában. Többször felhívta a figyelmet arra, hogy a közösségi portálok - amellett, hogy elszigetelik a fiatalokat - újrakódolhatják az agyukat. Az agykutató felszólalásában elmondta: „Attól tartok, hogy ezek a technológiai változások egy kisgyermek állapotáig infantilizálják az agyat; akit a zümmögő hangok és a villogó fények vonzanak, rövid ideig képes dolgokra koncentrálni, és csak a pillanatnak él."
Mindamellett, hogy egy tanulmány szerint a fiatal lányok 85 százaléka gondolja azt, hogy ő „olyan árucikk, amelyet el kell adni a Facebookon", aggodalomra ad okot, hogy a legbanálisabb dolgokat is megjelenítik magukról az emberek az interneten. A bárónő szerint ez az érintettek személyiségének átalakulását jelzi. A közvetlen interakció, a direkt kommunikáció helyettesítése az online kapcsolatokkal ugyanis nemcsak az érintettek kommunikációs vagy koncentrációs képességeit rombolja vagy nem engedi kifejlődni, hanem a sokszor „kemény munkával", megfelelő reakciókkal elnyerhető figyelmet is azonnal, úgymond, tálcán kínálja.
A fiatalok ugyanis vágynak arra, hogy figyeljenek rájuk, és annak, akinek kilencszáz „barátja" van a Facebookon, állandóan az az érzése, hogy fontos, és elfogadják. Ha mindennap csak néhány ismerőse „tageli" egy képen, vagy kommentálja az állapotát, az is folyamatos üzenetáramlást okoz, ami azt az érzést kelti az érintettben, hogy a többieket érdekli, mi van vele, akkor is, ha egyébként a „normál" életben általában annyit sem beszélnek egymással, hogy mi lesz a jövő heti történelemdolgozatban. Ennek egy intenzívebb formája, amikor valaki ötpercenként megírja a Twitteren, hogy éppen mit csinál. Greenfield szerint olyan ez, mint amikor a kisgyermek dicsekszik az anyukájának, ha rajzolt valamit - ez a fajta visszajelzés a kisgyermek személyiségének, önértékelésének kifejlődéséhez elengedhetetlen, egy húszéves fiatalnál viszont már ijesztő. Ha azonban a gyermek már kiskorban elkezd a számítógépes játékok világában forgolódni, a szükséges visszajelzések gyakran a képernyőről jönnek számára, ami képtelenné teszi a gyermeket a normális kommunikációra.