Amióta Kr. e. 387-ben Platón megalapította az első akadémiát, a felsőoktatási intézmények egy közös jellemzővel rendelkeztek: tudást mindig csak keveseknek tudtak biztosítani. Bár az elmúlt évtizedekben egyre szélesebb társadalmi rétegnek vált elérhetővé az egyetemek zárt világa, azok még így sem tudtak felnőni a huszonegyedik század követelményeihez. A naprakész és legmagasabb szintű tudás követelménye, úgy, hogy közben a tudományágak egyre sokrétűbbek és akár évről évre változnak, olyan kihívást jelent az egyetemek számára, aminek egyre kevésbé tudnak megfelelni.
Amire a korlátozott erőforrásokkal rendelkező intézmények önmagukban, a régi eszközökkel nem képesek, a több tízmilliárd dollár tőkeerejű technológiai cégek talán igen. Legalábbis ebben bízik az Apple, amely január közepén két új szolgáltatásával lépett be elsőként erre a - sok szakértő szerint az évszázad üzletét jelentő - piacra.
A New Yorkban megtartott sajtótájékoztatón a cég nem mutatott semmilyen új eszközt, a hangsúly ezúttal az oktatás forradalmán volt. Elsőként az iBooks 2-ről lehetett hallani, ami a tankönyvek új generációját jelenti. Phil Schiller, az Apple alelnöke (képünkön) szerint „korunk tankönyvének hordozhatónak, naprakésznek, tartósnak, kereshetőnek és mindenekelőtt interaktívnak kell lennie".