Az idén januárban megalakult Magyar Holokauszt-2014 Emlékbizottság koordinálja majd az emlékév eseményeit, amelyek nyomvonalát négy előre meghatározott dátum (január 27., április 16., augusztus 2., november 9.) jelöli ki. A nagyköveteket és zsidó szervezeteket is felvonultató bizottságot a Miniszterelnökséget vezető Lázár János elnökli, és nyáron még úgy volt, hogy szeptembertől nyílik meg az a mintegy másfél milliárd forintos alap, ahová civil szervezetek pályázhatnak.
A kormányzati szándék értelmében a programok egy része várhatóan beépül az iskolai oktatásba, ezért kitüntetett figyelem övezi a múlt héten kormányhatározatba foglalt Holokauszt Gyermekáldozatainak Emlékhelye – Európai Oktatási Központ elnevezésű beruházást, amelyre több mint 6,5 milliárd forintot különített el a kormány. Az elképzelések szerint az új helyszín a Páva utcai Holokauszt Emlékközpont (HDKE) alternatívájaként jelenne meg a kötelezővé tett középiskolai látogatások alkalmával.
A magyar holokauszt emléknapján, 2014. április 16-án megnyitni tervezett komplexum jelenlegi épülete a „nyóckerben” található, hét éve áll használaton kívül, melynek során több tízmilliós károk keletkeztek a pályaudvart gyakorlatilag megsemmisítésig lepusztító fémtolvajbandák és csövesek jóvoltából. A nemsokára műemlék besorolású épületben lakó 23 szolgálati lakás bérlőinek elhelyezését a MÁV-nak kell biztosítania (a költségviselő a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium). Pál László vezérigazgató-helyettes augusztus másodikán még gyors és méltányos megoldást ígért az ott lakó családoknak tartott lakógyűlésen, ám amikor tárgyalási szakaszba fordult a dolog, a delegáció vezetője 50-60 ezer forintos négyzetméter árat ajánlott a meghökkent lakóknak a bérleti jog megváltásához. (Igaz, ez az összeg két héttel később már a duplájára emelkedett). A lakók mind a vételi ajánlatot, mind a MÁV által felkínált csereingatlanokat elutasították, mondván: azok színvonala meg sem közelíti jelenlegi körülményeiket. Önkormányzati képviselőjükön keresztül közölték az általuk piacinak tartott árakat, és meggyőződésük, hogy akár családjaik, akár a többmilliárdos projekt jövőjét nézzük, a megállapodáshoz hiányzó 60-70 milliós összeg visszatartása mindenképpen méltánytalan lépés a vasúttársaság részéről.