Fizika és kereskedelem – Szórádi Bence szerint esetében e két, egymástól elvileg távol álló terület iránti átlagon felüli érdeklődése jelenti a siker titkát. Az általános iskola hatodik osztályában, vagyis 12 évesen már a nagymamájával gyártatott footbagek (babbal vagy homokkal töltött kislabdák) értékesítéséből tett szert némi zsebpénzre, a középiskolában pedig az elektromos áramkörök világában mélyült el, majd automatizálásból szerzett technikusi képesítést. Egyik osztálytársával ebben az időben egy speciális áramkör fejlesztésén dolgozott, az értékesítéshez pedig létrehoztak egy webáruházat. „Akkoriban édesapám részt vett egy, a fénycsövek energiamegtakarításával foglalkozó képzésen. Otthon megkérdeztem tőle, hogy mi értelme egy régi technológiát fejleszteni, amikor a LED-es világítással sokkal több energia takarítható meg. A válasz az volt, hogy a LED a jövő fényforrása. Mire azt feleltem: a jövő már itt van” – emlékszik vissza Bence. Ez adta az ötletet, hogy webáruházukban LED-eket is áruljanak, így nekiláttak a gyártók és a beszállítók felkutatásának, valamint lefoglalták a www.lednagyker.hu domain nevet. Sőt, miközben a győri Széchenyi István Egyetemen villamosmérnöknek tanult, Bence egy saját márkás LED kifejlesztésébe is belefogott, később ebből írta a diplomamunkáját.
„Kiválasztottam az alkatrészgyártók legjobb termékeit, és összeraktam egy prémiumkategóriás LED-et, úgy mint a legót. Azt használtuk ki, hogy a nagy gyártóknak több időbe telik a technológia frissítése, mi viszont kis cégként gyorsan a piacra tudtuk dobni a saját termékünket” – magyarázta. A saját fejlesztésű LED-ből végül tőke hiányában csak néhány százat gyártottak le és értékesítettek. (A webáruházat üzemeltető JCQ Hungary Kft. megalapításához szükséges 500 ezer forint kezdőtőkét is a család kaparta össze, benne például a nagyszülőktől kapott kölcsönnel és Bence ösztöndíjával.) A projekt azonban arra mindenképpen jó volt, hogy a LED-piac legnagyobb szereplője a PHILIPS felfigyelt a munkájukra, és szerződést ajánlott nekik termékeik értékesítésére. Az első tárgyaláson öten voltak jelen, ám a magyar „garázscég” irodájában csak négy szék volt – jellemzi az akkori viszonyokat Bence. Ám ez nem akadályozta meg őket abban, hogy a szerződéskötés utáni első teljes évben ők adják el a legtöbb PHILIPS LED fényforrást az országban. A cégvezető szerint a sikerben az is közrejátszik, hogy egyetemi tanulmányai során gyakorlatilag atomi szintig elmerült a LED-technológiában, így partnereik számára a céljaiknak leginkább megfelelő termékeket tudják ajánlani. Teljesítményüket látva a világítástechnika többi óriása is szerződést kötött velük az OSRAM-tól a Samsungig. Eközben a vállalkozás lendületesen növekedett: minden évben nyereségesek voltak, növelték az árbevételüket, és a munkatársak száma is gyarapodott: tavaly még csak ketten dolgoztak a csapatban, jelenleg már heten. Idei nettó árbevételük 160 millió forint lesz, miközben tavaly 71 millió volt. „Januárban végeztem az egyetemen, meglátszik, hogy több időm van a céggel foglalkozni” – jegyezte meg Bence.
A 60 magyar viszonteladó mellett külföldön is építik a kapcsolataikat, Angliától Svédországon keresztül Dubaiig, továbbá létrehozták a lednagyker.hu európai változatát. Ami az üzleti filozófiát illeti, a cégvezető azt mondja, nem céljuk más piaci szereplők megélhetését veszélyeztetni, olyan piaci réseket keresnek, ahol anélkül tudnak növekedni, hogy másnak ezzel gondot okoznának. Szerinte a kitartó munka, a rugalmasság és a folyamatos fejlesztések teszik különlegessé a LED Nagyker Webáruházat, és fontosnak nevezte munkatársai elhivatottságát és kompetenciáját is. Az év fiatal vállalkozóját rendszeresen hívják szakmai fórumokra előadónak, és szakcikkek megírásában is közreműködik. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének díja mellett pedig a héten zsebelhetett be egy újabb elismerést: a Budapest Bank Üzleti siker honlappal elnevezésű pályázatán is első lett.