A Facebook egyre komolyabb szerepet tölt be sokunk életében, és a jelentősége egyre nagyobb. Erre utal az is, hogy Angela Merkel német kancellár a jövő évi parlamenti választások előtt nyilvános beszédeiben rendre foglalkozik az internet jelentőségével. Szerinte az olyan techóriások, mint a Google vagy a Facebook – a közvélemény elől rejtett titkos elemzőalgoritmusaikkal –, ha akarják, sikeresen tudják befolyásolni a felhasználók tömegeit az általuk kívánatosnak tartott irányba.
A Gmail-felhasználók szinte olyan hirdetéseket láthatnak a képernyőn, amelyeket a Google a rendszerben elküldött vagy fogadott e-mailjeik tartalma alapján súlyozva, célzottan helyez el az adott felhasználói felületeken. Ugyanez a helyzet a Facebooknál is, amely egy-egy fiók minden egyes megadott adatát elemezve ajánl bizonyos oldalakat vagy hirdetéseket – amelyek között a szingliknek felajánlott randioldalaktól kezdve a kedvelt ruhamárkák hirdetésein át akár ezoterikus tartalmakig sok minden belekerülhet.
Egyértelműen látszik tehát, hogy a nyilvánosság számára nem hozzáférhető algoritmusok folyamatosan elemzik, és a célzottan a hírfolyamunkba csatornázott információval együtt formálni is igyekeznek a véleményünket minden létező területen.