„Ez valami Murphy-törvény lehet, vagy az ördögi erők játéka”, mondta Tarlós István március 24-én, miután a frissen felújított 3-as metró egyik szerelvényét az üzembe helyezés napján le kellett állítani, merthogy a kocsi váratlanul satufékezni kezdett, majd az utasok negyedórán át várták, hogy végre kinyíljanak az ajtók.
A viccelődő főpolgármester akkor még feltehetően nem gondolta, hogy a helyzet a továbbiakban csak romlani fog. Romlott. Pünkösdkor újabb szerelvényt kellett kivonni a forgalomból, egy másiknak mindkét oldalon kinyíltak az ajtói, később a Pöttyös utcánál majd a Kálvin térnél történt meghibásodás. A sorozatos hibák mellett június 8-án az is kiderült, hogy a kormány nem ad többletpénzt a 3-as metró felújítására, ezért a főváros kénytelen lesz a saját megtakarításához nyúlni. Az eredetileg kalkulált 137 milliárd forint mellett további 30 milliárdra lenne szükség, a kormány azonban úgy érvelt, hogy a 137 milliárddal odaadta a felújítás árának 100 százalékát, így hát többet nem tud adni. Az eredeti összegből az egyik szakasz felújítási munkálatai kezdődhetnek meg, feltehetően szeptemberben.
Másnap jó hír érkezett, a BKV elkezdte visszaállítani a forgalomba a felújított orosz metrószerelvényeket. Június 22-én Tarlós megerősítette, hogy megvan a szükséges plusz forrás, igaz, nem készpénzben, hanem értékpapírokban és betétekben, de a fővárosnak rendelkezésére áll a 30 milliárd forint.