hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Arcra írt vélemény
Arcfelismerő programok kampánycélokra

2018. 09. 13.
Egy évtized alatt több változáson ment át a politikai marketing, mint az elmúlt 200 évben összesen. A nagymintás kutatások alapján megalkotott kampányüzenetek helyét átvették az online tevékenységre alapozó, személyre szabott szlogenek. Azonban ez már korántsem a leghatékonyabb eszköz a választási győzelemhez.

A kampánytechnikák és a marketing eszköztárának összefonódása nem új keletű jelenség. Wermer András, a Fidesz legendás kampányguruja még az 1998-as választási előkészületek kapcsán mondta, hogy egy pártnak ugyanúgy kell eladnia magát, mint egy mosóporgyártónak a saját termékeit. A marketing eszköztára a közösségi média megjelenésével rohamos mértékben fejlődésnek indult, és ennek hatásai a választási kampányokban is hamar megjelentek. Az elmúlt időszakban éppen ezért nagyon sokat formálódtak a politikai stratégák  módszerei, de az alap azonos: könnyen megragadható üzenet, karizmatikus vezető és rengeteg pénz. Ezek közül a pénzt emelték ki a döntő tényezők közül, mára viszont a technológiai újítások alkalmazása vette át a vezető szerepet.

Információ, az új hatalom

A közösségi média érdekes újdonsága mostanra kikopott, és a mindennapjainkat aktívan befolyásoló tényezővé nőtte ki magát. Szakértők szerint a 2008-as Obama-kampány győzelmének egyik legfőbb oka az online jelenlét és az ezzel felfokozott közösségszervezés volt; két ciklussal később Donald Trump győzelmét pedig a big data típusú adatbázisokból építkező, személyre szabott kampány hozta el. Trump kampányában naponta 60 ezer különböző Facebook-hirdetést generáltattak, melyekben még a szavazók szín- és szópreferenciáit is szem előtt tartották. A kampány végére körülbelül 5,9 millió féle egyedi, kifejezetten személyre szabott hirdetés jutott el a választókhoz.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | [email protected] | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: [email protected]. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!