Az elmúlt hetekben sok szó esett világszerte arról, milyen elszakíthatatlan történelmi kapcsolat fűzi a zsidóságot Jeruzsálemhez, és arról is lehetett olvasni, mennyire későiek és hézagosak az iszlám múlt emlékei a városban. Ám nemcsak a zsidó történelem, hanem a kereszténység sem értelmezhető Jeruzsálem nélkül, így amikor a város igazságának védelméről van szó, akkor ez olyan közös nagy ügy, amely minden másnál szorosabban összeköti a zsidóságot és a kereszténységet.
Hol fogant Jézus?Bár kortársai úgy ismerték, mint a galileai vagy a názáreti, Jézus földi életének minden szakasza – a fogantatástól a mennybemenetelig – szorosan kötődik Jeruzsálemhez. Sőt, már megszületése előtt ismerte a várost, amelynek tökéletes mintája a legfelsőbb világban található, hiszen onnan érkezett, az „élő Isten városából”, ami a „mennyei Jeruzsálem”.
Nem tudjuk biztosan, hol történt Jézus fogantatása, hiszen Lukács evangéliuma szerint Gábriel, az angyal Názáretben jelentette be Máriának, hogy „a Szent Lélek száll tereád, és a Magasságosnak ereje árnyékoz meg téged”, aki ezt követően azonnal – „nagy sietséggel” – elindult, hogy meglátogassa idősödő, meddő, ám csodálatos módon mégis gyermeket váró rokonát, Erzsébetet „a hegységben, Júda városában”, a mai Ein Karem településen.