A digitális kor soha nem látott módon kiszélesítette a keresztények számára az evangelizációs csatornákat – állíthatjuk joggal, ha csak technológiai oldalról nézzük a lehetőségeket. Hiszen míg a közösségi média előtti időkben nemigen tudtunk kapcsolatba lépni egyszerre több száz vagy akár több ezer ismerősünkkel, ma ezt minden további nélkül meg tudjuk tenni. A keresztények kétezer éve igyekeznek beteljesíteni a Jézustól kapott nagy küldetést, hogy elmondják az evangéliumot minden nemzetben, minden népnek.
Ha a fenti állítás fenntartások nélkül igaz, akkor elméletileg a digitális technológiával leginkább ellátott, fejlett társadalmakban kellene ma a leghatékonyabban működnie a keresztény bizonyságtevésnek. A valóság azonban kissé másként fest, mint azt a világhírű George Barna Intézet társadalomkutatói legújabb felmérésükben megállapították. Ha a magukat nem kereszténynek vallók oldaláról nézzük az eredményeket, elégedettek lehetünk a hívők aktivitásával, hiszen közülük 58 százalék nyilatkozott úgy, hogy kapott már Facebookon legalább egy személytől olyan üzenetet, amelyben az illető megosztotta vele a hitét. További 14 százalék pedig valamilyen más közösségi platformon szerzett hasonló tapasztalatot. Ez így együtt 72 százalék, ami kimagasló eredménynek számít, még akkor is, ha nem fedi le a teljes társadalmat.
Ezek a számok persze nem tartalmazzák azt, hogy milyen hatékonysággal jutottak el a digitális üzenetek a megszólítottakhoz, csak azt jelzik, hogy a virtuális térben – sok-sok minden más tartalom mellett – a keresztény üzenetek is érzékelhetően jelen vannak. Míg azonban a hívők egy részét fokozott aktivitásra sarkallja a Facebook (28 százalék tesz bizonyságot a hitéről a közösségi oldalakon), közben jelentősen csökkent azok száma, akik a valódi térben beszélnek hitükről ismerőseiknek (csupán a keresztények 12 százaléka mondta azt, hogy a digitalizált világban is előnyben részesíti a személyes beszélgetéseket).