Ha valaki járt az elmúlt hónapban valamelyik homoszexualitást ünneplő nyugat-európai vagy akár tengerentúli nagyvárosban, még annak is feltűnő lehetett a Coca-Cola kifejezetten a Sziget Fesztivál előtti hétre időzített ideológiai plakátkampánya. Ezeken egymással ölelkező, romantikus pózban helyezkedő azonos nemű párok voltak láthatóak, alatta a felirat: zéró cukor zéró előítélet, valamint a #loveislove. A propagandisztikus reklámok elborították a magyar fővárost, nem véletlen, hogy az eltávolításukat szorgalmazó petíciót pár nap alatt több tízezren aláírták, a közösségi oldalakat pedig ellepték a bojkottra történő felszólítások. De akcióba lendült a liberálisnak mondott tábor is, az online sajtóban cikkek özöne jelent meg a témában, ellenzéki politikusok sora állt ki a Coca-Cola kampánya mellett – bigottnak és homofóbnak bélyegezve azokat, akik azon felháborodtak.
Az óriási vihart kavart húzás számtalan érdekes kérdést felvet, amelyekre szakemberek és az érintettek segítségével kerestük a választ.
Miért pont Budapesten? Miért pont homoszexuálisok?
Egy századot látott megtörténni
Beszélgetés a 100 éves Bakó Ferenccel »
Ősi ünnep új ruhában: a Valentin-nap másfél évezredes története
A népszerű ünnep a pogány Római Birodalom Lupercaliájára vezethető vissza »
Magyar hősök, zsidó túlélők: drámai holokauszt-történetek
Akik elmondják az elmondhatatlant »