Általánosságban elmondható, hogy a tanulók képességeiben akár több hónapnyi visszaesést is okozhatott a koronavírus járvány miatti kényszerű távoktatás, de a helyzet rendkívül differenciáltnak mutatkozik a tanulók etnikai, szociális és gazdasági helyzetétől függően.
Az Egyesült Államokban egyébként is óriási különbségekkel élő fehér és színes bőrű közösségek közötti szakadékot csak tovább mélyítette a hónapok óta tartó távoktatás bevezetése. Jól mutatja ezt a McKinsey & Company tanácsadó cég egyik elemzése, miszerint az afroamerikai családok gyermekei átlagosan tíz, a latinamerikai származású tanulók pedig kilenc hónapot estek vissza tanulmányaikban.
Ennek magyarázata elsősorban a családok anyagi helyzetében keresendő: a munkahelyek megszűnésével párhuzamosan az egyébként is szerényebb körülmények között élőknek a korábbinál magasabb szintű technikai eszköztárat – megfelelő mennyiségű otthoni számítógép, nagy sebességű internetkapcsolat – kellett volna biztosítaniuk gyermekeiknek az oktatásban való megfelelő részvételhez.
Magyar hősök, zsidó túlélők: drámai holokauszt-történetek
Akik elmondják az elmondhatatlant »
„Keveset enni, sokat mozogni, nem nézni tükörbe” – beszélgetés a ma százkét éves Keleti Ágnes olimpikonnal
Az ötszörös olimpiai bajnok elképesztő életútja »
Járt-e Jézus Indiában?
Hamis evangélium a Názáreti gyermekkoráról »